Jump to content
Bazuinen

Traces of evolution


Recommended Posts

Tot mijn verbazing vondt ik onder deze zoekopdracht bij You-Tube-filmpjes geen match. Je wordt volgestopt met propagandamateriaal maar de werkelijke bewijzen schijnen ze te willen verbergen. Zo probeert men winst te maken door de mensen bewijzen te onthouden en hen in de waan te laten dat de wetenschap goed en betrouwbaar is waardoor zij de macht achter deze kennisvergaring steunt en krediet geeft waardoor dure professoren ingehuurd kunnen worden die het bewijsmateriaal verkrachten waardoor ze ons met leugens voor de gek houden door ons gezonde verstand uit te schakelen.

 

  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

Evolutie en evolutietheorie zijn echter 2 gescheiden zaken.

Evolutie is waarneembaar. Bedenk de wetten van Mendel, de natuurlijke selectie van Alfred Wallace, of de genetische drift van Sewall Wright.

Maar de evolutietheorie is niet waarneembaar, en met die theorie bedoel ik het ontstaan van de mens. Van vis tot mens.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

Door de evolutietheorie te bestuderen ben ik tot de conclusie gekomen dat het een verzinsel is en dat God wel moet bestaan. Nu geloof ik en sta niet meer alleen in deze duistere wereld. God is altijd bij me al ervaar ik het niet altijd. 
 

Wat Fundamenteel zegt over evolutie dat onderschrijf ik. Mensen zijn ook veel groter geworden de afgelopen 150 jaar. Dat kun je evolutie noemen. De evolutietheorie kan simpelweg nooit bewezen worden omdat er vele fossielen zijn gevonden maar nooit tussenvormen. Een vis met pootjes bijvoorbeeld. Vorige week stond trouwens wel een vis met poten in de krant maar om dat nu direct een tussenvorm te noemen. T zal een uitgestorven soort zijn geweest, vermoed ik. Daarnaast zouden er talloze fossielen gevonden moeten zijn waar iets bij zit om tot een volgende soort te muteren. Bizar eigenlijk dat zo weinig mensen deze onzin zomaar aannemen. Je hoeft echt geen genie te zijn om bedrog te herkennen 

Link to comment
Share on other sites

Amen!

De biodiversiteit die we vandaag zien, werd veroorzaakt door dieren die werden meegenomen op de ark, zonder dat er sprake was van specifieke soortovergangen. De genetische drift, later recombinaties en daarop selectie heeft geleid tot de ontwikkeling van diverse rassen binnen soorten. Het is goed op te merken dat vergelijkbare genetische variaties ook bij mensen optreden, wat zich manifesteert in verschillende kenmerken zoals huidskleuren en meer.

Link to comment
Share on other sites

Hier kan ik nog een aanvulling op geven met mijn boerenverstand. Een bepaalde soort kan zich zover ik weet enkel voortplanten binnen de soort. Een hond dat met een paard paart 😁 zal geen resultaat geven. Honden brengen enkel honden voort. Mensen brengen enkel mensen voort. Er bestaat wel zoiets als een muilezel. Dat is een paard dat vermengd is met een ezel of zoiets. En een labrador met een herdershond brengt een ander soort hond voort. Dit is geen evolutie maar mutatie. Ik kan me geen soorten bedenken die vermengen en vervolgens evolueren tot een soort wat er superieur aan is. Binnen soorten kan wat variatie ontstaan maar een bromvlieg kan nooit tot mens evolueren. Wie dat durft te ontkennen is een leugenaar en met leugenaars valt niet te praten. 

Link to comment
Share on other sites

Wat er gebeurt is dat men verbiedt om de waarheid op scholen te onderwijzen (de scheppingsleer) en daarmee blokkeert men de waarheid van de bijbel en zorgt men dat kinderen de waarheid onthouden wordt waardoor zij als slechte mensen opgevoedt worden.

Link to comment
Share on other sites

Bedoel je met "mutatie" een hybride ontstaan uit kruising na selectie, Ivanhoe?

Ja, Barnabas, je hebt volledig gelijk. De evolutietheorie wordt vaak gebruikt om ons van kinds af aan af te leiden van Bijbelse waarheden. Voordat ik werkelijk geraakt werd door Christus, had ik veel twijfels over de leeftijd van onze aarde en was ik gefascineerd door dinosaurussen, enzovoort. Maar hoe meer boeken ik erover las, hoe meer ik me aangevallen voelde als creationist. Niet zozeer aangevallen in mijn overtuigingen, maar eerder in mijn waardigheid. Creationisten worden vaak bespot en belachelijk gemaakt, waardoor de volgende generatie een afkeer ontwikkelt van ons geloof.

Desondanks hebben de normen en waarden uit de Bijbel bijgedragen aan het vormgeven van een samenleving tot een beschaving. Tegenwoordig lijkt onze samenleving echter de weg van Sodom en Gomorra te zijn ingeslagen. Er wordt daarbij gespeeld met eugenetica, waarbij de transhuman de nieuwe 'übermensch' van de darwinisten wordt. De geest van de evolutietheorie lijkt steeds weer uit te monden in vergelijkbare uitkomsten, zoals genocide om een nieuw 'ras' bovenaan te plaatsen. Die genocide komt vandaag onder het mom van gendercare en ecocide. We staan voor een groot kwaad.

Het is belangrijk dat we de geschiedenis op een correcte manier onderwijzen. Bijvoorbeeld, dat Darwin racistische denkbeelden koesterde en sprak over inferieure rassen, en dat deze gedachten uiteindelijk hebben bijgedragen aan het naziregime. Want zij die hun geschiedenis vergeten, zijn gedoemd om die te herhalen.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

We zitten op een weg die men volledig uit zal rijden is mijn overtuiging. Het merendeel van de mensen zal toch deze leugens graag aanvaarden. Ik heb mijn hele leven lang gezien dat er maar weinig zijn die de waarheid willen horen. Probeer links en rechts mensen de waarheid te vertellen. Een enkele keer wil iemand het aannemen maar laat je niet frustreren door degenen die weigeren. 

Link to comment
Share on other sites

On 2/16/2024 at 10:16 PM, Fundamenteel said:

Bedoel je met "mutatie" een hybride ontstaan uit kruising na selectie, Ivanhoe?

Ik bedoel met mutatie eigenlijk dat een soort (bijvoorbeeld een hond) enkel honden voort kan brengen maar dan een ander “ras”.  Wellicht gebruik ik verkeerde aanduidingen als ik het over mutatie en ras heb. Toch denk ik dat je wel begrijpt wat ik er mee bedoel.  Een kat kan nooit tot hond evolueren.  Andersom ook niet. Enkel binnen de soort bestaat mutatie, evolutie of hoe je het noemen wil.  De mens is het laatste schepsel van God. Wij staan anatomisch wellicht redelijk dicht bij de aap maar wij hebben een geest. Een aap is een dier dat slechts instinct en een beetje intelligentie bezit.  Wij hebben door onze geest het vermogen om goed en kwaad te kennen, om lief te hebben. Dat is iets wat geen enkel dier bezit.  Dieren lijken wel enkele emoties te kennen, zoals blijdschap en verdriet.  Toch vermoed ik dat dat anders werkt dan bij de mens.  Ik raak er nooit geheel over uit want nu ik zeg dat dieren geen goed en kwaad kennen, twijfel ik ook enigszins.  Ik heb wel eens gelezen dat honden het kwaad wel konden bemerken.  Wellicht heeft het kwaad (demonische entiteiten) een bepaalde energetische waarde die opgemerkt kan worden en dat dieren dat ook waar kunnen nemen.  Zelf kan ik die duivelse atmosfeer ook voelen soms.  Bij bepaalde mensen bemerk ik het soms.  Moeilijke kwestie.  Misschien een interessant onderwerp voor een nieuw topic.

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp wat je bedoelt. De vraag is dan of honden muteerden of men bestaande variatie nam, daarop selecteerde en zo tot nieuwe hondenrassen kwam. Dat toont ons tegelijkertijd dat evolutie geen miljoenen jaren nodig heeft; het kan behoorlijk snel gaan. Onze huidskleuren zijn dan wellicht door mutaties bereikt, waarvan de zon de beïnvloedende factor was? (groot vraagteken)

Genetisch staan we ook dichtbij bananen. Men linkt onze evolutie aan diverse soorten door de genetische code. Maar ik vind gelijkenissen in onze genetische code geen bewijs voor verwantschap. We komen allemaal van de aarde, dus het is dan maar logisch dat er gelijkaardighed optreden in onze genetische code.

Dieren zullen wellicht een primitiever begrip van goed en kwaad hebben, tenslotte moeten veel dieren het gevaar van roofdieren erkennen. Maar HET kwaad, zoals de duivel, zal wel uniek aan de mens zijn. De strijd tegen de duivel voer ik op mijn knieën. Volgens mij wist God dat als wij in kennis zouden komen, de duivel ons telkens te slim af zou zijn. Het feit dat God ons de ruimte gaf voor de zondeval, waardoor we in deze duivelse atmosfeer terecht kwamen, is een complex onderwerp dat we inderdaad verder kunnen bespreken in een ander onderwerp.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Fundamenteel said:

 

Ik begrijp wat je bedoelt. De vraag is dan of honden muteerden of men bestaande variatie nam, daarop selecteerde en zo tot nieuwe hondenrassen kwam. Dat toont ons tegelijkertijd dat evolutie geen miljoenen jaren nodig heeft; het kan behoorlijk snel gaan. Onze huidskleuren zijn dan wellicht door mutaties bereikt

 

Volgens mij klopt dit ook. Ik heb een dwergpapegaai en de kleur van het gezicht is door kweken veranderd. Dit zal enkele generaties nodig hebben gehad. Je krijgt toch met zwarte en blanke mensen die kinderen krijgen ook lichtbruine kinderen. 

Link to comment
Share on other sites

Over mutaties: Vanuit mijn wetenschappelijke opleiding moleculaire wetenschappen, hoofdvak biochemie, in Wageningen, weet ik dat mutaties betekenen dat oorspronkelijke genen die eigenschappen kunnen genereren alleen maar stuk gaan. Een mutatie betekent het uitvallen van een eigenschap en nooit een verbetering. Zo zou het kunnen zijn dat ijsberen hun vachtkleurgenen door mutatie verloren hebben of en dat is microevolutie of ontwikkeling binnen een soort, hun kleurgebruik door overerving van bv een wit gen wit hebben gemaakt. De genen voor brui worden dan naar de achtergrond gedrongen of verdwijnen helemaal omdat bruine beren op de Noordpool geen eten vinden maar witte wel. De witte dragen het witte gen en vanwege hun schutkleur overleven zij waardoor witte beren hun witte genen doorgeven omdat zij succesvoller zijn. Dat is natuurlijke selectie. Hoe het precies zit bij de ijsbeer weet ik niet, ook niet of mutaties überhaupt een grote rol spelen bij dit soort processen. Ik vermoed van niet omdat een mutatie niet kiest welk gen het aantast. Het willekeurig aantasten van een gen lijkt mij eerder tot allerlei mankementen te lijden. Want een kleur verliezen is een ding. Maar een noodzakelijke functie is iets anders en die zijn er vee, heel veel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...