Jump to content
Bazuinen

Getallen en de bijbel


Recommended Posts

Een vergelijking met de geschapen mens die uit vele atomen bestaat die allen op de juiste plaats gerangschikt zijn. Een schatting van het aantal atomen dat God ordelijk gerangschikt heeft. De mens bestaat hoofdzakelijk uit atomen met een atoomgewicht van 1-16. De meeste waterstof dat een gewicht van 1 heeft. uitgaande van een gewicht van 16 komen we onder het gemiddelde en komt de schatting te laag uit, dus de werkelijkheid is een groter getal. In een man van 80 kilo zitten 80.000 grammen. 16 gram bevat 6 x 10 (tot de macht 23) zuurstofatomen met een gewicht van 16 (atoomgewicht). Dit is dus een lage schatting voor 1 gram mens omdat er veel H-atomen bijzitten die een gewicht van 1 hebben. H-atomen zijn er twee per zuurstofatoom in water en ook meer dan koolstof in het gemiddelde molecuul. Dus H-atomen zijn het meest aanwezig in de mens. Maar we blijven bij zuurstof omdat we dan zeker veilig onder de werkelijke waarde uitkomen. Een man van 80 kilo heeft dus 80.000 / 16 x 6 x 10 (macht 23) atomen. In zijn lijf zitten dus meer dan 30.000 x 10 (macht 23) = 3 x 10 (macht 27) = 3.000.000.000.000.000.000.000.000.000 atomen.

Adam was uit stof genomen en alle stof dat uit atomen bestaat werd oredelijk geplaatst tot een werkend mens.

Wanneer dat lukt (van Godswege) met een mens dan moet dat ook met een schrift van minder dan zoveel letters kunnen.

Daarbij verwijst de schrift naar Jezus die God is en naar een mens (van 80 kilo?).

Link to comment
Share on other sites

Dit wil ik jullie niet onthouden:

Het idee is: Wanneer de bijbel een diepgaande getallen compositie is zou dat dan ook fysiek zo zijn, met de atomen van het lichaam. Let op:

Water bestaat uit drie atomen, H - O - H, en jawel, een structuur met 3 en met 1 - nen. Nu naar het woord Majim, Hereeuws voor water, en jawel (מים = MJM = water), drie letters met links en rechts dezelfde letter, toeval? Misschien, maar de clou is dat de man in de video steeds verwijst naar de combinatie van 313 met de naam van Jezus. Jezus vertelt over een bron van levend water waarbij hijzelf dat levende water is, de link met Jezus is dan 131 in de schepping die antagonistisch is aan God 313.

Link to comment
Share on other sites

Nog iets gevonden:

Volgens het periodiek systeem heeft zuurstof (O) het atoomgewicht 16 en waterstof (H) 1. H - O - H wordt dan 1 - 16 - 1. Met elkaar vermenigvuldigd 1 x 4 x 1 = 16. מים (majim, water) heeft de getalswaarden 40 - 10 - 40. Met elkaar vermenigvuldigd 16.000. Salomo spreekt er over dat hij tussen 1000 man maar één echte man vond. Ik heb een vermoeden dat het getal 1000 naar de hemelse standaard verwijst. Jezus Christus was ook de enige man die volledig zijn talent ontwikkelde en naar de standaard van God man werd en bleef. H2O is het aardse equivalent van het woord water waarbij het woord God is, dus een link naar het hemelse.

Ik pak maar het eerste wat voor de hand ligt en dit komt er met de kennsi die ik heb eruit. Onverwacht. Ik vraag mij af wat er nog meer gevonden kan worden.

Zie Prediker 7:27-29: "Zie, dit heb ik gevonden, zegt Prediker, het ene bij het andere, om tot een slotsom te komen, die ik nog altijd zoek, maar niet heb gevonden. Eén man onder duizend heb ik gevonden. Een vrouw onder die allen heb ik echter niet gevonden. Alleen, zie, dit heb ik gevonden: dat God de mens oprecht gemaakt heeft, maar zij hebben vele uitvluchten gezocht."

Eén man (Jezus) heeft hij gevonden en Hij is het einde, daarnaast is hij het begin van een hemels leven, een leven vol goedheid en een leven in de hemel dat hier op aarde kan beginnen, want wie Jezus kiest kiest het leven in de kwaliteit van Jezus.

Link to comment
Share on other sites

Zuurstof is het gas in de lucht waar wij onze suikers mee verbranden opdat wij kunnen leven. Zuurstof komt uit de lucht in onze longen en wordt daar opgenomen. In het Hebreeuws is רוח (roeach) wind of geest. Het woord ademhaling is ervan afgeleid. De getallen van roeach zijn 200 (r) 6 (v) en 8(ch), vermenigvuldigd 9.600. Zuurstof bestaat uit twee zuurstofatomen gewicht 16 en atoomgetal 8. Twee atomen samen is 16 of 32, 8 x 8 = 64. 9.600 is deelbaar door 8 (1.200) door 16 (600) door 32 (300) en door 64 (150).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...