Jump to content
Bazuinen

meditaties en gebeden van Corrie ten Boom


Recommended Posts

Wees nooit bang een onbekende toekomst aan God, die U kent, over te laten. God ziet uit naar mensen die Hem volkomen vertrouwen; in hen zal Hij zijn kracht openbaar maken.

Gij zijt mijn steenrots en mijn vesting; om uws naam wil zult Gij mij voeren en leiden. Psalm 31:4

Jezus, Heiland, leid Gij mij/door des levens woestenij. Als de stormen woeden, Heer, als ik zie geen uitkomst meer - Gij zijt Gids mij, Gij alleen, Gij leidt mij door moeiten heen.

               Naar het Engels van Edward Hopper

 

Link to comment
Share on other sites

Omdat wij leven in een zieke en gevaarlijke wereld, hebben wij verantwoording, Wie zal de wereld overwinnen? Hij, die gelooft dat Jezus de Zoon van God is. Onze verantwoordelijkheid is, Gods Woord overal uit te breiden, waar wij ook heen gaan, zodat meer mensen zullen worden toegevoegd aan het Koninkrijk Gods.

Want al wat uit God geboren is, overwint de wereld; en dit is de overwinning, die de wereld overwonnen heeft: ons geloof. Wie is het, die de wereld overwint, dan wie gelooft dat Jezus de Zoon van God is? 1 Johannes 5:4,5

Ja, Heer Jezus, ik geloof dat U de Zoon van God bent. Betekent dat werkelijk dat ik gebruikt zal worden om de wereld te overwinnen? Welk een genade en overweldigende vreugde! 

Link to comment
Share on other sites

Een arts in India schreef mij:

"Het belangrijkste van het heerlijke werk hier in de melaatsenkolonie is, te zien hoe vlug de patiënten veranderen in andere, gelukkige schepselen. Bij de Hindoes zijn melaatsen waardeloos. Maar wat een verandering, als zij ontdekken hoe belangrijk zij zijn in Gods ogen!"

Worden niet twee mussen te koop aangeboden voor een duit? En niet één daarvan zal ter aarde vallen zonder uw Vader. en de haren van uw hoofd zijn ook alle geteld. Weest dan niet bevreesd: gij gaat vele mussen te boven. Mattheüs 10-29-31

Vader, wat er ook met ons gebeurt, wij weten dat wij belangrijk zijn in uw ogen. Welk een vreugde! Dank U voor die zekerheid!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...