Jump to content
Bazuinen

Vormen van dwaalleer


Recommended Posts

Helaas blijken soms geliefde leraren toch over vormen van dwaalleer te beschikken. Via het Telegramkanaal van Kenneth Johannes (getiteld “Jezus komt spoedig Fellowship”) werd ik erop geattendeerd dat Mar Mari Emmanuel onderstaande dwaling onderwijst. Hij beweert dat we ons bij zonden soms niet direct tot Jezus kunnen wenden. In onderstaande video wordt dit bijbels weerlegd. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Flawless victory said:

Helaas blijken soms geliefde leraren toch over vormen van dwaalleer te beschikken. Via het Telegramkanaal van Kenneth Johannes (getiteld “Jezus komt spoedig Fellowship”) werd ik erop geattendeerd dat Mar Mari Emmanuel onderstaande dwaling onderwijst. Hij beweert dat we ons bij zonden soms niet direct tot Jezus kunnen wenden. In onderstaande video wordt dit bijbels weerlegd. 
 

 

Eén groot kenmerk van alle dwaalleer is, dat de Heer Jezus Christus en Zijn Gemeente, niet centraal staan.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Flawless victory said:

Helaas blijken soms geliefde leraren toch over vormen van dwaalleer te beschikken. Via het Telegramkanaal van Kenneth Johannes (getiteld “Jezus komt spoedig Fellowship”) werd ik erop geattendeerd dat Mar Mari Emmanuel onderstaande dwaling onderwijst. Hij beweert dat we ons bij zonden soms niet direct tot Jezus kunnen wenden. In onderstaande video wordt dit bijbels weerlegd. 
 

 

Meschien is het verstandig de context van de preek terug te luisteren, een stukje knippen uit een geheel en daar commentaar opgeven kan iedereen. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Thinkfree said:

Meschien is het verstandig de context van de preek terug te luisteren, een stukje knippen uit een geheel en daar commentaar opgeven kan iedereen. 

Er wordt meer dan voldoende context gegeven. Hij zegt letterlijk dat je als je zonde hebt begaan je niet rechtstreeks bij Jezus terecht kan maar dat je dan naar de heiligen moet bidden. Hij zegt LETTERLIJK “ when I sin I cannot go to Jesus Christ directly”.  Hij beweert dat we dan een andere middelaar nodig hebben en wel een overleden heilige. Een ernstige dwaling die dwars tegen de Bijbel ingaat.  Er is maar 1 middelaar en dat is Jezus Christus.

Ik mag de man af en toe ook graag horen maar dit is dwaling. 

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Flawless victory said:

Er wordt meer dan voldoende context gegeven. Hij zegt letterlijk dat je als je zonde hebt begaan je niet rechtstreeks bij Jezus terecht kan maar dat je dan naar de heiligen moet bidden. Hij zegt LETTERLIJK “ when I sin I cannot go to Jesus Christ directly”.  Hij beweert dat we dan een andere middelaar nodig hebben en wel een overleden heilige. Een ernstige dwaling die dwars tegen de Bijbel ingaat.  Er is maar 1 middelaar en dat is Jezus Christus.

Ik mag de man af en toe ook graag horen maar dit is dwaling. 

Als dat waar is wat jij zegt is het inderdaad een dwaling

 

Link to comment
Share on other sites

Hij zegt inderdaad dat zolang we in het vlees zijn, we zondigen. En zolang we zondigen, we niet direct tot Jezus kunnen keren maar via een Heilige moeten bidden. Zoals Paulus dan of Maria dan?

Dit is zonder twijfel een valse leer.

En neen, ik bid de rozenkrans niet meer 😄

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Fundamenteel said:

Hij zegt inderdaad dat zolang we in het vlees zijn, we zondigen. En zolang we zondigen, we niet direct tot Jezus kunnen keren maar via een Heilige moeten bidden. Zoals Paulus dan of Maria dan?

Dit is zonder twijfel een valse leer.

En neen, ik bid de rozenkrans niet meer 😄

Met de rozenkrans is niks mis. Ik heb het een paar jaar vrijwel iedere dag gedaan en het is een hele goede devotietraining.  Daarin wordt weliswaar Maria gegroet, maar de eer wordt gegeven aan de Vader en de Zoon en de Heilige Geest. Ik heb daar iets wonderbaarlijks mee meegemaakt, een directe gebedsverhoring.  Ik zal het in het kort vertellen:  wij hadden in onze straat waar ik woon overlast van iemand die een straat verderop woont maar die bij ons zijn auto kwam parkeren. Hij liet allerlei duistere lieden naar onze parkeerplaats komen met hun auto’s en dan ging hij daaraan “sleutelen”. Tot diep in de nacht, veel geluids- en stankoverlast en ongure types. Ik heb daar een keer iets van gezegd, in de trant van “het is hier geen openluchtgarage”. Vervolgens trommelden ze meer ongure figuren op en gingen ons intimideren. Ik heb toen de politie gebeld. Drie uur nadat ik ze gebeld had kwam de politie pas. Ik had om negen uur ‘s avonds gebeld en ze kwamen om twaalf uur aankakken.  Maar die gozer en wat van zijn aanhang, stond er nog.  Om een lang verhaal kort te maken: wij zijn later nog door de politie teruggebeld en toen is ons verteld dat er heel wat loos was, dat ze nog veel meer overtredingen hebben geconstateerd en dat we maar beter nooit meer zelf er iets van konden zeggen maar gelijk de politie bellen.  Het waren dus lieden uit de onderwereld, waarschijnlijk werden er pockets ingebouwd in die auto’s om drugs in te vervoeren. Er volgden nog  vele weken van intimiderend gedrag hierop en op een avond stond hij weer in onze straat, de hele tijd de motor aan zonder dat hij reed, uitlaatgassen tot en met.  Ik bad toen nog elke dag een rozenhoedje en ik kreeg de ingeving om voor die jongen (man, hij is inmiddels vader van twee kinderen) te bidden. Na elk tientje van de rozenkrans kun je je persoonlijk gebed invoegen. Zodra ik de eerste keer voor hem gebeden had - dit was terwijl hij puur om te pesten stond te gassen in de straat - hield het gassen direct op en reed hij rustig weg.   Daarna is het intimideren en alle andere overlast acuut gestopt.   Nou zag ik zijn auto van de week geparkeerd staan, en er blijkt nu over zijn binnen spiegel een rozenkrans te hangen met een kruis!! We hebben nooit meer overlast gehad.

De rozenkransgebeden zijn in mijn optiek en naar mijn ondervinding heilig.    Alleen Mar Mari gaat mijns inziens te ver wanneer hij beweert dat je niet direct tot Jezus kunt gaan als je gezondigd hebt en dat je dan eerst tot de heiligen moet bidden.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...