Jump to content
Bazuinen

tongentaal


Recommended Posts

10 minutes ago, Hetairos said:

We kunnen dus vorralsnog beter zwijgen over het thema, want op deze manier komen we beiden niet verder.

Dit is gewoon een dooddoener waarbij je niet ingaat op de inhoud waar wij het over hadden.

Ronduit gewoon zwak, wat dat betreft ben je niet anders dan Barnabas.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

5 minutes ago, Thinkfree said:

Hij ervaart het als een nuttige gave die hij plenty nodig heeft in zijn veldwerk, allicht het meeste van allen.

Daarom is hij dankbaar voor de gave? 

Eindelijk geef je me een antwoord. Dank je wel, @Thinkfree. Ik kan ook schrijven dat ik jouw mening deel. Maar een inhoudelijk gesprek over het onderwerp laat ik maar achterwege; ik heb het 'idee' dat een gesprek tussen ons nooit van de grond zal komen. We communiceren eenvoudigweg op verschillende niveaus.

Voor persoonlijke berichten of inhoudelijke vragen/opmerkingen met betrekking tot wat ik heb geschreven:

 Veritas Illustrat

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Hetairos said:

Eindelijk geef je me een antwoord. Dank je wel, @Thinkfree. Ik kan ook schrijven dat ik jouw mening deel. Maar een inhoudelijk gesprek over het onderwerp laat ik maar achterwege; ik heb het 'idee' dat een gesprek tussen ons nooit van de grond zal komen. We communiceren eenvoudigweg op verschillende niveaus.

Nu met dit uit de weg, heb jij mij nog geen antwoord gegeven op waarom jij de betekenissen die ik aan tongentaal verbind niet kloppend vind?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Hetairos said:

We communiceren eenvoudigweg op verschillende niveaus.

Je bedoelt dat jij liever iemands grammatica corrigeert en dergelijke dan in te gaan op de inhoud en diepte van de bijbel?

Beantwoord of beargumenteerd waarom jij het niet eens bent met de betekenissen die ik aan tongentaal verbind.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Thinkfree said:

Nu met dit uit de weg, heb jij mij nog geen antwoord gegeven op waarom jij de betekenissen die ik aan tongentaal verbind niet kloppend vind?

Omdat ik in jouw 'definities' geen vragen ontdek, waar ik op kan antwoorden. Waarom zou ik dan iets over jouw mening zeggen? Dat ik het er niet mee eens ben? Maar dan vind je mij weer opgeblazen. Ik vind echter concreet, dat je recht hebt op jouw mening en dat die gelijkwaardig is aan die van mij. Jij twijfelt echter aan die gelijkwaardigheid en daarom ga ik niet in op jouw mening(en).

Ik vind het schrijven met jou en sommige anderen niet prettig. En dat terwijl Bazuinen juist een platform wil zijn waar iedereen zich welkom voelt. Bazuinen suggereert een vrijheid, maar die door sommigen door hun veroordelende (lees: wettische) wijze manier van uiten voortdurend onder druk komt te staan.

Voor persoonlijke berichten of inhoudelijke vragen/opmerkingen met betrekking tot wat ik heb geschreven:

 Veritas Illustrat

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Thinkfree said:

Je bedoelt dat jij liever iemands grammatica corrigeert en dergelijke dan in te gaan op de inhoud en diepte van de bijbel?

Nee, dat bedoel ik niet.

Voor persoonlijke berichten of inhoudelijke vragen/opmerkingen met betrekking tot wat ik heb geschreven:

 Veritas Illustrat

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Thinkfree said:

Tongen taal kent twee definities in de bijbel.

1. Is het plots kunnen spreken in een aardse andere/vreemde taal, gegeven door de Heilige geest.

2. is een geestelijke taal maar mocht deze gegeven zijn moet er altijd een uitlegger bij zijn, die beide gedreven zijn door de Heilige geest.

Zomaar iets staan te brabbelen zonder uitleggers is onbijbels.

 

2 hours ago, Thinkfree said:

Als je de bijbel leest kun je dat wel concluderen, zoals met de uitstorting van de Heilige geest verstonden alle mensen het evangelie in hun taal.

En het geestelijk fenomeen die Paulus ook adresseert in 1 korhinthe 14;

Dacht dat je die aan Barnabas stelde, maargoed.

Ik denk dat Paulus daar spreekt over vreemde aardse talen hij is immers de apostel der heidenen.

👍

Scherp opgemerkt. Als apostel der heidenen deed tongentaal dienst voor het evangelie.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Hetairos said:

Omdat ik in jouw 'definities' geen vragen ontdek, waar ik op kan antwoorden. Waarom zou ik dan iets over jouw mening zeggen?

Wat een zwaktebod, ik vraag je er meerdere malen specifiek om.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Hetairos said:

Ik vind het schrijven met jou en sommige anderen niet prettig.

Dat zal dan heus niet aan al die anderen liggen, heb jij het probleem al eens bij jouzelf gelegd?

Ik vermoed van niet.

Ik vind ook niet altijd alles prettig, maar dat verhindert mijn wil niet het beste eruit te halen.

Dat mis ik bij jou.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hetairos said:

Waarom schrijf je nu dit laatste?

Hoezo ga ik niet in op de inhoud? Ik stelde naar aanleiding van de inhoud die @Barnabas heeft geschreven een relevante? vraag. Op die vraag ga je niet in.


Die vraag heeft @Thinkfree toch allang beantwoord? Hij schreef dat Paulus de apostel der heidenen is. Daarom is hij dankbaar, want de vreemde talen doen dienst in zijn bediening. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Flawless victory said:


Die vraag heeft @Thinkfree toch allang beantwoord? Hij schreef dat Paulus de apostel der heidenen is. Daarom is hij dankbaar, want de vreemde talen doen dienst in zijn bediening. 

Klopt, ik wilde het niet zeggen. Omdat ik het beste eruit probeer te halen.

Ik heb antwoord gegeven terwijl mijn vragen onbeantwoord bleven. En dat verwijt Barnabas hetgeen hij zelf doet.

Peace.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat @Hetairos zichzelf grammaticaal verheven voelt, en daarom zichzelf op een niveau bevind boven alle levensvormen alles daar beneden vind hij niet prettig om mee te communiceren.

Telkens weer komt dit naar boven drijven nooit en te never gaat hij de diepte in over de bijbelse gesprekken.

Hij claimt/vraagt wat, en als het antwoord hem niet bevalt gaat ie op de grammaticale toer.

Met andere woorden hij haat weerwoord of een gebrek om zelf er één te geven op bijbelse gronden.

Hij eist altijd van iedereen antwoorden, terwijl hijzelf nooit antwoord.

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Hetairos said:

Zijn er in onze tijd nog christenen die dezelfde dankbaarheid (als die van Paulus) kennen?

Ja, ik ben zo'n christen die de Heer Jezus Christus dagelijks dankt voor de gave van het spreken 'met nieuwe tongen'.

Mijn dankbaarheid daarvoor bestaat uit meerdere redenen. Zo is deze gave van de Heilige Geest een onmisbare gave voor ieder kind van God. Daar kan ik heel veel over zeggen, maar vooralsnog doe ik dat niet. Maar de voornaamste en verifieerbare reden is toch wel deze: Het is Bijbels, nota bene door de Heer Jezus Zelf als wezenlijk kenmerk van wie in Hem gelooft genoemd, in Marcus 16:17.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Thinkfree said:

Hij eist altijd van iedereen antwoorden, terwijl hijzelf nooit antwoord.

Grammaticaal klopt uw zin niet want dan zou er op het eind een "t" moeten staan. Maar dat is toch onbelangrijk, en ik ben het met uw redenering eens, omdat Bijbelse antwoorden op Bijbelse vragen ons verder zullen helpen. 😉

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Jahu said:

Grammaticaal klopt uw zin niet want dan zou er op het eind een "t" moeten staan. Maar dat is toch onbelangrijk, en ik ben het met uw redenering eens, omdat Bijbelse antwoorden op Bijbelse vragen ons verder zullen helpen. 😉

👍  ad hominem daar hebben we niets aan, we willen hier bijbelse diepte.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Jahu said:

Ja, ik ben zo'n christen die de Heer Jezus Christus dagelijks dankt voor de gave van het spreken 'met nieuwe tongen'.

Ik ben blij met jouw antwoord, @Jahu, want ik dacht dat ik de enige hier op dit forum was, die 'dankbaar is voor deze gave'. 

Voor persoonlijke berichten of inhoudelijke vragen/opmerkingen met betrekking tot wat ik heb geschreven:

 Veritas Illustrat

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Hetairos said:

Ik ben blij met jouw antwoord, @Jahu, want ik dacht dat ik de enige hier op dit forum was, die 'dankbaar is voor deze gave'. 

Ieder kind van God ontwikkeld toch automatisch een dankbaarheid voor alles wat hij krijgt en heeft.

Waarom zou dit dan zo speciaal zijn voor jou? En kun je voor de goede orde ons dan precies uitleggen wat jouw gave (spreken in tongen) inhoud?

Of blijft het wederom bij oppervlakkig gelul.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Thinkfree said:

Of blijft het wederom bij oppervlakkig gelul.

Br. Thinkfree, zou het niet beter zijn om deze vraag in  andere bewoording te stellen? Laat ik het vriendelijker en uitnodigend noemen, dat is voor degene die antwoordt ook veel leuker. 😉

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Jahu said:

Br. Thinkfree, zou het niet beter zijn om deze vraag in  andere bewoording te stellen? Laat ik het vriendelijker en uitnodigend noemen, dat is voor degene die antwoordt ook veel leuker. 😉

Ik ben ondertussen bekend met @Hetairos manier van "spreken". (Niet leuk, nog niet één vraag beantwoord), (opgeblazen, op ieder woord zout leggen ten koste van de inhoud) en (onrechtvaardig, wel antwoorden verwachten van anderen maar niet geven)

totdat Hetairos het tegendeel bewijst heb ik geen reden het anders te formuleren, kortom de woorden komen niet zomaar uit de lucht vallen, en zijn waar in betekenis.

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Boaz said:

Ik heb deze discussie niet gevolgd. Ik bemerk hier enige wrevel. 

@Thinkfree@Hetairos @Jahu@Flawless etc etc

Doe elkaar een lol en blijf vriendelijk.

 

Jahu en Flawless hebben er niets mee te maken.

Het punt is meer dat Hetairos vertikt om antwoorden te geven op oprecht gestelde vragen.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Thinkfree said:

Ik vermoed dat @Hetairos zichzelf grammaticaal verheven voelt, en daarom zichzelf op een niveau bevind boven alle levensvormen alles daar beneden vind hij niet prettig om mee te communiceren.

Telkens weer komt dit naar boven drijven nooit en te never gaat hij de diepte in over de bijbelse gesprekken.

Hij claimt/vraagt wat, en als het antwoord hem niet bevalt gaat ie op de grammaticale toer.

Met andere woorden hij haat weerwoord of een gebrek om zelf er één te geven op bijbelse gronden.

Hij eist altijd van iedereen antwoorden, terwijl hijzelf nooit antwoord.

 

 


Het is in ieder geval duidelijk dat Hetairos zich telkens (zowel hier als op credible) niet begrepen voelt, maar zelf geen moeite doet om (het standpunt van) de ander te begrijpen.  

 

33 minutes ago, Boaz said:

Ik heb deze discussie niet gevolgd. Ik bemerk hier enige wrevel. 

@Thinkfree@Hetairos @Jahu@Flawless etc etc

Doe elkaar een lol en blijf vriendelijk.

 

 Ik besef dat jij nu moderator bent maar @Hetairos  heeft hier een geschiedenis waar jij niet bij bent geweest. En die geschiedenis herhaalt zich telkens weer. Zodra iemand een andere visie dan hij heeft doet hij de dingen die @Thinkfree opnoemt.  Zoals definities van van alles en nog wat aanhalen maar het aangegeven punt laat hij dan liggen. Hij draait eromheen. Thinkfree benoemt het nogal bot maar er zit wel een kern van waarheid in. Het eindigt er tot nog toe steeds in dat Hetairos benoemt dat wij hem allemaal niet begrijpen (we zijn niet goed genoeg voor zijn schrijfselen) waarna hij stampvoetend zijn avatar verwijdert en zijn vertrek aankondigt en vertrekt.  Zo ging het op Credible overigens ook steeds weer.  Ik vind het niet fijn dat het nodig is dit te benoemen, maar @thinkfree heeft inhoudelijk wel gelijk.   

Kortom, als ik jou was zou ik me er nu even niet mee bemoeien, of - als je vindt dat je er toch wat mee moet - het anders eerst even goed met @admin overleggen.  Want hij heeft er naar mijn idee ook het nodige werk aan gehad.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Thinkfree said:

Jahu en Flawless hebben er niets mee te maken.

Het punt is meer dat Hetairos vertikt om antwoorden te geven op oprecht gestelde vragen.

 

Ik scroll door de berichten en kijk wie mee heeft geschreven. Het is voor mij ondoenlijk om in enkele minuten alle berichten te lezen en een 'schuldige' aan te wijzen.

Daarom herhaal ik mijn verzoek om vriendelijk naar elkaar toe te blijven.

Op Bazuinen is het volgens mij niet verplicht om gestelde vragen te beantwoorden dus zullen we het daarmee moeten doen. Tenzij de admin besluit dit verplicht te gaan stellen. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...