Jump to content
Bazuinen

Buitenaards leven


Recommended Posts

Stel er wordt intelligent buitenaards leven aangetroffen. Of zij vinden ons. Hoe zou dat je geloof beïnvloeden? 

Ik geloof dat het leven hier op aarde zijn oosprong heeft. Ik geloof dus absoluut NIET in het bestaan van leven buiten deze planeet. Ik wil niet uitsluiten dat er mogelijk ooit wat bacteriën zijn weggeslingerd door een botsing of explosie of iets dergelijks. Maar ik geloof pertinent niet dat met moderne camera's of ruimtereizen elders intelligent leven zal worden gevonden. Dat zou ik voor mezelf nooit kunnen rijmen met bijbelse leer. 

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Boaz said:

Stel er wordt intelligent buitenaards leven aangetroffen. Of zij vinden ons. Hoe zou dat je geloof beïnvloeden? 

Ik geloof dat het leven hier op aarde zijn oosprong heeft. Ik geloof dus absoluut NIET in het bestaan van leven buiten deze planeet. Ik wil niet uitsluiten dat er mogelijk ooit wat bacteriën zijn weggeslingerd door een botsing of explosie of iets dergelijks. Maar ik geloof pertinent niet dat met moderne camera's of ruimtereizen elders intelligent leven zal worden gevonden. Dat zou ik voor mezelf nooit kunnen rijmen met bijbelse leer. 


Ik denk ook niet dat er buitenaards leven gevonden wordt, maar ik sluit het ook niet uit. Maar mocht er wel intelligent buitenaards leven ontdekt worden dan heeft dat geen enkel gevolg voor mijn geloof. Want als er wel intelligente wezens zijn op andere planeten dan zijn er twee mogelijkheden

1) Het zijn schepselen 
2) Het zijn demonen

Als het schepselen zijn dan zijn ze gevallen en hebben ze de Verlosser,Jezus Christus, nodig. 
Als het demonen zijn dan kunnen ze niet verlost worden.

Link to comment
Share on other sites

On 6/14/2024 at 5:00 PM, Flawless victory said:

2) Het zijn demonen
Als het demonen zijn dan kunnen ze niet verlost worden.

We hebben ten dagen voor de zondvloed met hele rare toestanden te maken gehad. Den satan en zijn gezanten kunnen zich voordoen als wat ze maar willen. Ze domineren het hele speelveld over de mens.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lees eens wat Stichting Promise erover te melden heeft. Ze strijden den goede strijd al 40 jaar met de Bijbel in de hand.

Edit - Ik wou quoten uit het artikel, maar mag niet.

 https://www.stichtingpromise.com/de-duivelse-misleiding-via-ufos.html
Stichting Promise werd in 1984 opgericht vanuit het verlangen om een Bijbels licht te werpen op moderne ontwikkelingen in de maatschappij, met name op het vlak van hulpverlening, geestelijke zorg en pastoraat. Al snel kwam daar (medische) ethiek bij en later ook aandacht voor andere godsdiensten, moderne filosofische en quasi-religieuze denkbeelden én de verdediging van het christelijke geloof.

We moeten voorzichtig zijn waar we onze informatie vandaan halen en vooral altijd toetsen op de Bijbel en dan het goede behouden. In de christelijke gemeenschappen mogen wij niet onwetend omgaan met de vele dwaalleren van deze tijd. De duivel en zijn minions gebruiken zeer zeker dwaalleren zoals ufologie om zichzelf aantrekkelijker te maken. Mensen die kanalen weten openen, vaak door geestverruimende middelen, worden er "magisch" ingezogen en beduiveld. De enige remedie is het naar het kruis brengen, knielen en onderwerpen.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...