Jump to content
Bazuinen

Antisemiet


Recommended Posts

1 minute ago, Jahu said:

Ja br. @Boaz , daar heeft u helemaal gelijk in. U hoeft dan alleen nog maar even aan te geven wie wel en wie niet Israël zijn. 

"..want die zijn niet allen Israël, die uit Israël zijn." (Rom.9:6)

Heeft dat werkelijk zin? In een vorige post zeg je alweer dat Israël fans denken dat Joden gered kunnen worden zonder Jezus. Dat staat nergens. Ik heb je even daarvoor uitgelegd dat ze tijdelijk gesluierd zijn totdat de heidenen voltallig zijn binnengekomen. Dan neemt God zelf de sluier weg. Dus al jouw fantasieën over Israël fans zijn zelfbedacht en geprojecteerd op anderen. Die helemaal niet zo denken zoals jij beweert. God gaat er zelf voor zorgen dat de Joden Jezus aannemen. Wanneer HIJ de tijd rijp acht. Niet wanneer JIJ de tijd rijp acht. 

Je praat over de duisternis van het OT. Toon eens wat meer respect voor Gods woord. De enige duisternis die ik hier zie zijn jouw kromme redeneringen. 

  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Jahu said:

Een volk zonder de Heer Jezus Christus is nooit ‘Gods volk’, dat zou een contradictio zijn omdat Jezus Christus Zelf de waarachtige God is.

Daar ben ik het mee eens, we spreken dan ook over een letterlijk volk van God/ Israëlieten dus gelovigen en ongelovigen gemengd.

En een geestelijk Israël alle gelovigen vanuit de hele wereld.

Punt is dat God zijn beloften niet verbreekt aangaande het letterlijke Israël zij spelen een specifieke rol in Gods plan en God is er nog niet klaar mee.

Punt is dat hun(Israëls)verblindheid ons geluk is, maar er komt een tijd dat alle focus weer op Israël komt te liggen en het geestelijke Israël is weg genomen van deze aarde.

Vervangstheolgie betekent dat Israël er niet meer toe doet en dat is pertinent niet waar.

  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Thinkfree said:

Daar ben ik het mee eens, we spreken dan ook over een letterlijk volk van God/ Israëlieten dus gelovigen en ongelovigen gemengd.

En een geestelijk Israël alle gelovigen vanuit de hele wereld.

Punt is dat God zijn beloften niet verbreekt aangaande het letterlijke Israël zij spelen een specifieke rol in Gods plan en God is er nog niet klaar mee.

Punt is dat hun(Israëls)verblindheid ons geluk is, maar er komt een tijd dat alle focus weer op Israël komt te liggen en het geestelijke Israël is weg genomen van deze aarde.

Vervangstheolgie betekent dat Israël er niet meer toe doet en dat is pertinent niet waar.

Zo is dat. En de Here zal Zich alsdan wreken tegen degenen die ZIJN land, Israël, hebben verdeeld.   De internationale gemeenschap werkt steeds harder toe naar een zogenaamde “tweestatenoplossing”. Doch dat gaat tegen Gods raadsbesluit in en daar zal de wereld tegenaan lopen.

  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Boaz said:

God gaat er zelf voor zorgen dat de Joden Jezus aannemen. Wanneer HIJ de tijd rijp acht.

Ja zo zie ik dat ook en het is heel Bijbels.  Het komt - uiteindelijk - met alle mensen goed. 
 

Romeinen‬ ‭11‬:‭12‬ ‭NBG51‬‬

Betekent nu hun val rijkdom voor de wereld en hun tekort rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!

‭‭

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Boaz said:

Heeft dat werkelijk zin?

Ja dat heeft heel veel zin, doe maar als u dat kunt. Maar als u het niet kunt, kom daar dan ook eerlijk voor uit!

31 minutes ago, Boaz said:

In een vorige post zeg je alweer dat Israël fans denken dat Joden gered kunnen worden zonder Jezus. Dat staat nergens.

Er staat inderdaad nergens in de Bijbel dat iemand, Jood of heiden, gered kan worden zonder de Heer Jezus Chrisrus! U heeft het alweer juist.

36 minutes ago, Boaz said:

Ik heb je even daarvoor uitgelegd dat ze tijdelijk gesluierd zijn totdat de heidenen voltallig zijn binnengekomen.

U heeft niets uitgelegd, u heeft iets beweert, dat is iets anders. Er staat namelijk niet dat de heidenen voltallig binnengaan, u moet goed lezen.

39 minutes ago, Boaz said:

God gaat er zelf voor zorgen dat de Joden Jezus aannemen.

Heeft u deze zin ook in de Bijbel gekezen? Ik zou graag weten waar die staat.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Jahu said:

 

Heeft u deze zin ook in de Bijbel gekezen? Ik zou graag weten waar die staat.

Die staat op vele plekken, die ik nog ga benoemen in de topic over de Alverzoening. Ik noem er hier nu twee:

Romeinen 9:16  Het hangt dus niet daarvan af, of iemand wil dan wel of iemand loopt, maar van God die Zich ontfermt.

Religie/kerkgenootschappen maken daarvan:

Romeinen 9:16  Het hangt dus daarvan af, of iemand wil dan wel of iemand loopt, niet alleen van God die Zich ontfermt.

——————-

Romeinen 11:32  Want God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten, om Zich over hen allen te ontfermen. 

Religie/kerkgenootschappen maken daarvan:

Romeinen 11:32  Want niet God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten, maar wel om Zich over een deel van hen  te ontfermen. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Flawless victory said:

Die staat op vele plekken, die ik nog ga benoemen in de topic over de Alverzoening. Ik noem er hier nu eentje:

Romeinen 9:16  Het hangt dus niet daarvan af, of iemand wil dan wel of iemand loopt, maar van God die Zich ontfermt.

Religie/kerkgenootschappen maken daarvan:

Romeinen 9:16  Het hangt dus daarvan af, of iemand wil dan wel of iemand loopt, niet alleen van God die Zich ontfermt.

Maar in Rom.9:16 staat niet:

"God gaat er zelf voor zorgen dat de Joden Jezus aannemen."

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Jahu said:

Maar in Rom.9:16 staat niet:

"God gaat er zelf voor zorgen dat de Joden Jezus aannemen."

Ja, dat staat er wel. Het komt met alle mensen - uiteindelijk - goed. Zeker ook met de Joden, want met de Joden gaat Hij Zijn Plan voltooien. Hij gaat de bedekking van hun gezicht wegnemen zoals Boaz ook aangaf.  Zolang iemand niet aan de Alverzoening wil, zal hij altijd de Joden blijven verwijten “niet gekozen” te hebben voor Jezus Christus.  De kerk heeft van het evangelie helaas een verschrikkelijke karikatuur gemaakt.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Flawless victory said:

Ja, dat staat er wel. Het komt met alle mensen - uiteindelijk - goed. Zeker ook met de Joden, want met de Joden gaat Hij Zijn Plan voltooien. Hij gaat de bedekking van hun gezicht wegnemen zoals Boaz ook aangaf.  Zolang iemand niet aan de Alverzoening wil, zal hij altijd de Joden blijven verwijten “niet gekozen” te hebben voor Jezus Christus.  De kerk heeft van het evangelie helaas een verschrikkelijke karikatuur gemaakt.

Br. @Flawless victory , gaat u nu echt beweren dat er in Rom.9:16 staat dat God er voor gaat zorgen dat de Joden de Heer Jezus Christus aannemen? Laat u nu uw eigen interpretatie prevaleren boven de Schrift, terwijl het er uitdrukkelijk niet staat?!

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Jahu said:

Br. @Flawless victory , gaat u nu echt beweren dat er in Rom.9:16 staat dat God er voor gaat zorgen dat de Joden de Heer Jezus Christus aannemen? Laat u nu uw eigen interpretatie prevaleren boven de Schrift, terwijl het er uitdrukkelijk niet staat?!

Dat het er niet letterlijk staat, wil niet zeggen dat het niet die betekenis heeft. Want logischerwijs is er geen andere betekenis mogelijk. 

  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Jahu said:

Br. @Flawless victory , gaat u nu echt beweren dat er in Rom.9:16 staat dat God er voor gaat zorgen dat de Joden de Heer Jezus Christus aannemen? Laat u nu uw eigen interpretatie prevaleren boven de Schrift, terwijl het er uitdrukkelijk niet staat?!

Nee hoor. Ik laat de Schrift spreken in talloze citaten, maar daar ga jij niet op in…..  Op pagina 1 liet ik het je al zien. Het komt met ALLE mensen goed, inclusief de Joden.  En daar gaat God inderdaad voor zorgen. Onze God is zoveel groter en bekwamer en liefdevoller dan de karikatuur die de kerk ervan heeft gemaakt!

Johannes 19:37 ‘Zij zullen zien op Hem, die zij doorstoken hebben.’
‭‭
 Zacharia 12:10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.

Openbaring 1:7 Zie, Hij komt met de wolken, en elk oog zal Hem zien, ook zij die Hem doorstoken hebben.

 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Flawless victory said:

Johannes 6:44. Niemand kan tot Mij komen tenzij de Vader die Mij gezonden heeft hem trekke,

Ja dat is duidelijk. Als een mens de Heer Jezus Christus niet liefheeft en Hem niet aanbidt, dan zal hij/zij niet tot Hem willen gaan. Als die mens zich niet wil bekeren dan zal hij/zij dus verloren gaan!

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Flawless victory said:

Nee hoor. Ik laat de Schrift spreken in talloze citaten

Kunnen wij ons a.u.b. beperken tot wat er feitelijk in de Bijbelverzen staat, anders wordt het één grote persoonlijk interpretatie, en dat lijkt mij zeer onverstandig.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Jahu said:

Kunnen wij ons a.u.b. beperken tot wat er feitelijk in de Bijbelverzen staat, anders wordt het één grote persoonlijk interpretatie, en dat lijkt mij zeer onverstandig.

Geen Israël fan? 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Boaz said:

Geen Israël fan? 

Dat wel, maar dan alleen als omschreven aan het eind van Gal 6:16 SV

"En zovelen als er naar dezen regel zullen wandelen, over dezelve zal zijn vrede en barmhartigheid, en over het Israël Gods."

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Jahu said:

Ja dat is duidelijk. Als een mens de Heer Jezus Christus niet liefheeft en Hem niet aanbidt, dan zal hij/zij niet tot Hem willen gaan.

Dat staat er niet. Dit staat er:
Johannes 6:44. Niemand kan tot Mij komen tenzij de Vader die Mij gezonden heeft hem trekke,

En er gaat -uiteindelijk- niemand verloren want de Vader wil NIET dat iemand verloren gaat (2 Petrus 3:9) en de Vader voltrekt Zijn raadsbesluit. Wat de Vader wil gebeurt.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jahu said:

Ja br. @Boaz , daar heeft u helemaal gelijk in. U hoeft dan alleen nog maar even aan te geven wie wel en wie niet Israël zijn. 

"..want die zijn niet allen Israël, die uit Israël zijn." (Rom.9:6)

Je geeft zelf al het antwoord door zojuist Galaten 6:16 te citeren:

Vrede en barmhartigheid over allen...èn over het Israël van God. 

Zie je het? Twee groepen worden hier benoemd. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Boaz said:

Zie je het? Twee groepen worden hier benoemd.

Ja dat wisten we al. Ik heb u niet gevraagd naar het aantal groepen, maar wie 'het Israël Gods' zijn zoals vermeld in Gal. 6:16.

U bent trouwens ook nog niet ingegaan op wie volgens Paulus 'een Jood' is, dat betekent inhoudelijk ingaan op Rom.2:28-29.

Maar nogmaals, als u dat niet kunt mag u dat best toegeven.

Ik vind dat deze twee vragen tevens door @Flawless victory beantwoord mogen worden.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Flawless victory said:

En er gaat -uiteindelijk- niemand verloren want de Vader wil NIET dat iemand verloren gaat (2 Petrus 3:9) en de Vader voltrekt Zijn raadsbesluit. Wat de Vader wil gebeurt.

Volgens mij hoort dit thuis in uw topic over alverzoening, en de antwoorden daarop dus ook. Maar we blijven onnodig steken, indien u mijn recente vragen niet beantwoord, straks zijn we die draad waarschijnlijk kwijt. (Zie mijn vragen in uw topic)

Bovendien wil ik aan die twee vragen er nog eentje toevoegen:

Wat voor remedie heeft u voor Judas Iskáriot? De Heer Jezus zei over hem:

'Heb Ik niet u twaalf uitverkoren? En één uit u is een duivel.' 71 En Hij zeide dit van Judas, Simons zoon, Iskáriot; want deze zou Hem verraden, zijnde een van de twaalven. (Joh.6:79-71)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Jahu said:

Ja dat wisten we al. Ik heb u niet gevraagd naar het aantal groepen, maar wie 'het Israël Gods' zijn zoals vermeld in Gal. 6:16.

U bent trouwens ook nog niet ingegaan op wie volgens Paulus 'een Jood' is, dat betekent inhoudelijk ingaan op Rom.2:28-29.

Maar nogmaals, als u dat niet kunt mag u dat best toegeven.

Ik vind dat deze twee vragen tevens door @Flawless victory beantwoord mogen worden.

In de eerste plaats hoeft men op een forum niet in te gaan op alle gestelde vragen. Dat wordt een dagtaak en er bestaat leven buiten dit forum. 

Daarbij kan ik dan doodleuk stellen dat je ook niet op al mijn opmerkingen bent ingegaan. Dus dat gaat niks opleveren. 

Daarbij heb ik al eerder opgemerkt dat de antwoorden op je vragen over Romeinen 2:28-29 staan meteen in de verzen erna. Daar vraagt Paulus zich namelijk af wat het voordeel is als je een Jood bent en wat het voordeel is van besnijdenis. Zijn antwoord in de New King James: Much in every way! En dan even verder lezen. 

Interessant: 

Vers 2:28: For he is not a Jew... 

Vers 2:29: but he is a Jew... 

Vers 3:1: What advantage then has the Jew...?

Dus waar Paulus eerst nieuwe betekenis zoekt voor Jood grijpt hij meteen erna weer terug op Jood zonder aan die betekenis af te willen doen. Paulus gooit dus gewoon balletjes op. Hij wil aanzetten tot nadenken maar veranderd uiteindelijk niets aan het woord Jood. 

Paulus moet je echt leren lezen. Petrus merkte al op dat Paulus soms moeilijk te begrijpen is. Lees daarom grotere flappen tekst ineens. Zoals bij een redevoering. 

  • Duimpje! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Jahu said:

Ja dat wisten we al. Ik heb u niet gevraagd naar het aantal groepen, maar wie 'het Israël Gods' zijn zoals vermeld in Gal. 6:16.

U bent trouwens ook nog niet ingegaan op wie volgens Paulus 'een Jood' is, dat betekent inhoudelijk ingaan op Rom.2:28-29.

Maar nogmaals, als u dat niet kunt mag u dat best toegeven.

Ik vind dat deze twee vragen tevens door @Flawless victory beantwoord mogen worden.

In Galaten 6:16 is het Israël Gods de Joden die de Messiaanse boodschap van Paulus aangenomen hebben. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Jahu said:

Ja dat wisten we al. Ik heb u niet gevraagd naar het aantal groepen, maar wie 'het Israël Gods' zijn zoals vermeld in Gal. 6:16.

U bent trouwens ook nog niet ingegaan op wie volgens Paulus 'een Jood' is, dat betekent inhoudelijk ingaan op Rom.2:28-29.

Maar nogmaals, als u dat niet kunt mag u dat best toegeven.

Ik vind dat deze twee vragen tevens door @Flawless victory beantwoord mogen worden.

Aanvulling op Galaten 6:16

Waarom zou je aan het 'Israël Gods' zoveel betekenis hechten? Het begrip komt in de bijbel weinig voor en je kunt Paulus ook niet verplichten om het telkens op dezelfde manier te gebruiken. 

Link to comment
Share on other sites

De Gemeente is als eerste een "Israël"-aangelegenheid.

Wij, als heidenen, mogen deel uitmaken van de Gemeente; de Joden maken van oudsher al deel uit van de Gemeente. Als je dat 'principe' omdraait, denk je het beter te weten dan de Schrift en ben je in in feite hooghartig en arrogant. Zie vooral Romeinen 11:11-24.

De "vervangingsleer" is ontstaan in een wettisch/hooghartig/dogmatisch/heidens/natuurlijk denkkader en derhalve niet Schriftuurlijk.

Voor persoonlijke berichten of inhoudelijke vragen/opmerkingen met betrekking tot wat ik heb geschreven:

 Veritas Illustrat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...