Jump to content
Bazuinen

Favoriete kerkdiensten


Recommended Posts

Hij had zo'n nauwe focus op God en kon elke dienst recht naar de kern leiden, zonder af te dwalen naar wereldse zaken. Helaas is hij overleden, doch is zijn erfenis voldoende om ons hele leven toe te passen. Ik volg ook Charles Lawson (link naar favoriete dienst), maar zijn preken richten zich vaak op wereldse zaken. Niettemin geef ik de voorkeur aan een donderpreek boven politieke correctheid. Charles Stanley daarentegen hield zich helemaal niet bezig met politiek, maar concentreerde zich op God, de Zoon en de Heilige Geest.

Charles Stanley raadt ook aan om je Bijbel te knuffelen. Toen ik dat tijdens een dienst van hem deed, voelde ik een kracht binnenkomen die me overviel en me in vuur en vlam zette voor Zijn Woord. Ik voelde die warmte fysiek door mijn hele wezen gieren.

Beide predikanten hebben mijn geloof vooruit gekatapulteerd en ik ben hen daar eeuwig dankbaar voor.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
20 hours ago, Flawless victory said:

Charles Stanley staat bij mij op 1 in de top tien.  Wie ik ook altijd erg goed heb gevonden is Tim Keller. Vooral zijn onderstaande filmpjes op YouTube. Hij is helaas onlangs overleden.

Ik heb beide diensten bekeken, ervan genoten en gelachen. Het is werkelijk majestueus hoe Tim Keller benadrukt dat Christus God is en de enige weg tot God. De impact van Jezus' woorden aan Zijn publiek over de moord op de profeten herinner ik me goed uit de Schrift. Wanneer men zich verdiept in wat Jezus werkelijk wilde overbrengen, getuigt dit van 'superior knowledge', en het wordt duidelijk dat Hij de grootste mens op aarde was. Hij steekt met hoofd en schouders boven iedereen uit en verdient daarom Zijn status meer dan wie dan ook.

Tim Keller is absoluut een predikant die ik verder zal volgen. Bedankt voor de aanbeveling!

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, admin said:

Ik heb beide diensten bekeken, ervan genoten en gelachen. Het is werkelijk majestueus hoe Tim Keller benadrukt dat Christus God is en de enige weg tot God. De impact van Jezus' woorden aan Zijn publiek over de moord op de profeten herinner ik me goed uit de Schrift. Wanneer men zich verdiept in wat Jezus werkelijk wilde overbrengen, getuigt dit van 'superior knowledge', en het wordt duidelijk dat Hij de grootste mens op aarde was. Hij steekt met hoofd en schouders boven iedereen uit en verdient daarom Zijn status meer dan wie dan ook.

Tim Keller is absoluut een predikant die ik verder zal volgen. Bedankt voor de aanbeveling!

 
Graag gedaan. Hij heeft ook een aantal boeken geschreven die in het Nederlands vertaald zijn. Het eerste en naar mijn mening beste boek van hem dat ik las is “De vrijgevige God”. Mocht je zin hebben iets van hem te lezen, ik heb er veel aan gehad. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/6/2024 at 6:39 PM, Fundamenteel said:

Ik heb deze uitgenodigd naar het forum. Hij heeft wel rake punten. Een wake up call die ons dieper kan verbinden met de ernst van ons geloof.

De dienst is Nederlandstalig.


Wat een goede dienst. Met dank voor het plaatsen.  Goed idee om hem uit te nodigen. Het zou fijn zijn als hij mee zou willen doen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Niet echt een kerkdienst maar zou er zomaar een onderdeel van kunnen zijn. David Pawson legt in 40 minuten het eerste deel van Jesaja uit. Ik vind de man geweldig. Fijne leraar. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
2 hours ago, Willempie said:

Een perfecte omschrijving van de tijd waarin wij nu leven. En ook bijzonder hoopvol voor diegenen die Jezus liefhebben. "Als deze dingen beginnen te geschieden, richt uw hoofden omhoog, want uw verlossing is nabij." Wij gaan niet door de grote verdrukking. Wij worden verlost.  

Rolt zo mooi over zijn lippen:

Is maar een sermon jam, maar ze brachten me zo naar zijn kerk en ik vind ze nog altijd heerlijk om te "superchargen."

  • Love 1

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...