Jump to content
Bazuinen

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

📖 Wees sterk en moedig 🛡️

"Zie, Ik gebied u: wees sterk en moedig! Sidder niet en word niet verschrikt, want de HEERE, uw God, is met u, overal waar u heen gaat." - Jozua 1:9

  • Amen 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

(Inspirerende citaten uit het Psalmboek)

U wil ik belijden, Heer, uit heel mijn hart; al Uw wonderwerken verhalen.

In U wil ik mij verheugen en juichen; U naam bezingen, Allerhoogste.

Sta op, Heer God, hef Uw hand omhoog; vergeet Uw armen niet voor altijd.

Link to comment
Share on other sites

On 5/15/2024 at 7:58 PM, Barnabas said:

Wat ben jij goed bezig man.

God zij dank. Moge de Heer u verhoren op de dag der beproeving, de naam van Jacobs God bescherme u als een schild.

Hij zende u hulp uit het heiligdom, Zijn bijstand vanuit Sion.

Hij zij al uw offers indachtig, uw brandoffer zij Hem welgevallig.

Link to comment
Share on other sites

Heer, in Uw kracht verheugt zich de koning, hij juicht jubelend over uw heil.

Immers de koning vertrouwt op de Heer. Door de barmhartigheid des Allerhoogsten staat hij onwrikbaar.

Verhef U, Heer, in Uw kracht! Wij zullen met psalmen Uw heerschappij bezingen.

Link to comment
Share on other sites

Ik wil nu citaten uit de Bijbel met het originele Hebreeuwse tekst erbij typen. Ik zal het zelf overtypen om te oefenen. Er kunnen daarom fouten voorkomen. Dus als er een Hebreeuws-sprekende iemand deze website bezoekt, wees welkom om mij te verbeteren.

Mattheüs 6: 9-13. Gebed van de Heer.

Onze Vader, die in de Hemelen zijt, Uw naam worde geheiligd, Uw Koninkrijk kome, Uw wil geschiede zoals in de Hemel zo ook op aarde. Geef ons heden ons dagelijks brood. En vergeef ons onze schulden, zoals ook wij vergeven onze schuldenaren. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want van U is het Koninkrijk, de kracht en de heerlijkheid in de eeuwen der eeuwen. Amen.

אבינו שבשמים יתקדש שמך, תבוא מלכותך. יעשה רצונך כבשמים כן בארץ. את לחם חקנו תן לנו היום, וסלח לנו חמשינו כפי שסולחים גם לנחנו לחוטאים לנו. ואל תויאנו לידי נסיון כי אם חלצנו מן הרע. כי לך הממלכה והגבורה והתפארת לעולמי עולמים. אמנם.

Bron

Link to comment
Share on other sites

De hogepriestelijke zegen van Aäron uit Numeri 6: 24-26.

De Heer zegene u en behoede u. De Heer doe Zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Heer verheffe Zijn aangezicht over u en geve u vrede.

,יברכך יהוה וישמרך. יאר יהוה פניו אליך ויחנך. ישא יהוה פניו אליך וישם לך שלום

Bron

Link to comment
Share on other sites

Eerste gebod, Deuteronomium 6: 4-5.

Luister, Israël! De Heere, onze God, de Heere is één! En u zult de Heere, uw God, liefhebben met geheel uw hart, met geheel uw ziel en met geheel uw kracht.

שמע ישראל: יהוה אלהינו, יהוה אחד. ואהבת את יהוה אלהיך בכל-לבבך, ובכל-נפשך, ובכל-מאדך.

Bron

Link to comment
Share on other sites

Spreuken 3:5-6

Vertrouw op Yahwe met heel je hart en steun op je eigen inzicht niet. Ken Hem in al je wegen, dan zal Hij je paden rechtmaken.

בטח אל יהוה בכל-לבך ואל-בינתך אל-תשען. בכל-דרכיך דעהו והוא יישר ארחתיך.

Bron

Link to comment
Share on other sites

Deuteronomium 6:5-9

En u zult Yahwe, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw kracht. Deze woorden, die ik u heden gebied, moeten in uw hart zijn. U moet ze uw kinderen inprenten en erover spreken, als u in uw huis zit en als u over de weg gaat, als u neerligt en als u opstaat. U moet ze als een teken op uw hand binden en ze moeten als een voorhoofdsband tussen uw ogen zijn. U moet ze op de deurposten van uw huis en op uw poorten schrijven.

ואהבת את יהוה אלהיך בכל-לבבך ובכל-נפשך ובכל-מאדך. והיו הדברים האלה, אשר אנכי מצוך היום--על-לבבך. ושננתם לוניך, ודברת בם, בשבתך בביתך ובלכתך ודרך, ובשכתך ובקומך. וקשרתם לאות, על-ידך; והיו לטטפת, בין עיניך. וכתבתם על-מזזות ביתך, ובשעריך. 

Bron

 

Link to comment
Share on other sites

Psalm 23. Een psalm van David.

De HEERE is mijn Herder, mij ontbreekt niets. Hij doet mij neerliggen in grazige weiden, Hij leidt mij zachtjes naar stille wateren. Hij verkwikt mijn ziel, Hij leidt mij in het spoor van de gerechtigheid, omwille van Zijn Naam. Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood, ik zou geen kwaad vrezen, want U bent met mij; Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij. U maakt voor mij de tafel gereed voor de ogen van mijn tegenstanders; U zalft mijn hoofd met olie, mijn beker vloeit over. Ja, goedheid en goedertierenheid zullen mij volgen al de dagen van mijn leven. Ik zal in het huis van de HEERE blijven tot in lengte van dagen.

מּזְמוֹר לְדָוִד: יהוה רֹעִי, לֹא אֶחְסָר. בִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי ; עַל-מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי. נַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב; יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ. גַּם כִּי-אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא-אּירָא רָע, כִּי-אַתָּה עִמָּדי; שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי. תַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי; דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי, כּוֹסִי רְוָיָה. אַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל-יְמֵי חַיָּי; וְשַׁבְתִּי בְּבֵית-יהוה לְאֹרֶךְ יָמִים.

Bron

Link to comment
Share on other sites

Psalm 25: 4-5

HEERE, maak mij Uw wegen bekend, leer mij Uw paden. Leid mij in Uw waarheid en leer mij, want U bent de God van mijn heil; U verwacht ik de hele dag.

דְּרָכֶיךָ יהוה הוֹדִיעֵנִי; אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי. הדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי-- כִּי-אַתָּה, אֱלֹהֵי יִשְׁעִי; אוֹתְךָ קִוִּיתִי, כָּל-הַיּוֹם.

Bron

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Modestus said:

Psalm 25: 4-5

HEERE, maak mij Uw wegen bekend, leer mij Uw paden. Leid mij in Uw waarheid en leer mij, want U bent de God van mijn heil; U verwacht ik de hele dag.

דְּרָכֶיךָ יהוה הוֹדִיעֵנִי; אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי. הדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי-- כִּי-אַתָּה, אֱלֹהֵי יִשְׁעִי; אוֹתְךָ קִוִּיתִי, כָּל-הַיּוֹם.

Bron

Amen

  • Amen 1

Voor persoonlijke berichten of inhoudelijke vragen/opmerkingen met betrekking tot bovenstaand:

 Veritas Illustrat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...