Jump to content
Bazuinen

Recommended Posts

Hebreeën 12:1. Daarom dan ook, laten wij, nu wij door zo’n menigte van getuigen omringd worden, afleggen alle last en de zonde die ons zo gemakkelijk verstrikt, en laten wij met volharding de wedloop lopen die voor ons ligt.2. Laten wij daarbij de ogen gericht houden op Jezus, de Leidsman en Voleinder van het geloof. Hij heeft om de vreugde die Hem in het vooruitzicht was gesteld, het kruis verdragen en de schande veracht, en zit nu aan de rechterhand van de troon van God.3. Let toch scherp op Hem Die zo’n tegenspraak van de zondaars tegen Zich heeft verdragen, opdat u niet door matheid van ziel verslapt.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

Efeziërs 2

Want uit genade bent u zalig geworden, door het geloof, en dat niet uit u, het is de gave van God; niet uit werken, opdat niemand zou roemen. Door die genade bent u nu immers gered, doordat u gelooft. Deze redding dankt u niet aan uzelf; ze is een geschenk van God en geen gevolg van uw daden.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, admin said:

Efeziërs 2

Want uit genade bent u zalig geworden, door het geloof, en dat niet uit u, het is de gave van God; niet uit werken, opdat niemand zou roemen. Door die genade bent u nu immers gered, doordat u gelooft. Deze redding dankt u niet aan uzelf; ze is een geschenk van God en geen gevolg van uw daden.

Mooi vers, niet door onze daden maar door Gods daden (Jezus Christus)

  • Amen 1
Link to comment
Share on other sites

Jesaja 41:10

Wees niet bevreesd, want Ik ben met u, wees niet verschrikt, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met Mijn rechterhand, die gerechtigheid werkt.

אַל-תִּירָא כִּי עִמְּךָ-אָנִי, אַל-תִּשְׁתָּע כִּי-אֲנִי אֱלֹהֶיךָ; אִמַּצְתִּיךָ אַף-עֲזַרְתִּיךָ אַף-תְּמַכְתִּיךָ בִּימִין צִדְקִי.

Bron

Link to comment
Share on other sites

Zefanja 3:17

De HEERE, uw God, is in uw midden, een Held, Die verlossen zal. Hij zal Zich over u verheugen met blijdschap. Hij zal zwijgen in Zijn liefde. Hij zal Zich over u verblijden met gejuich.

יהוה אֱלֹהַיִךְ בְּקִרְבֵּך, גִּבּוֹר יוֹשִׁיעַ; יָשִׂישׂ עָלַיִךְ בְּשִׂמְחַה, יַחֲרִישׁ בְּאַהֲבָתוֹ, יָגִיל עָלַיִךְ בְּרִנָּה.

Bron 

 

Link to comment
Share on other sites

Jezus zei op de bergrede: Geeft het heilige niet den honden, en werpt uw parels niet voor de zwijnen, opdat zij die niet misschien met hun voeten vertreden, en zich omkerende, u verscheuren.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

De zin "u zult uw naaste liefhebben als uzelf" is oorspronkelijk opgeschreven in het Grieks. Het ene woord dat de essentie van deze zin samenvat, is ἀγάπη (agápē), wat "liefde" betekent.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Flawless victory said:

Ezechiël 18:4

Zie alle zielen zijn van Mij, zowel de ziel van de vader als die van de zoon zijn van Mij

 

1 hour ago, Flawless victory said:

Johannes 3:35 (HSV)

De Vader heeft de Zoon lief en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven.

 

13 minutes ago, Flawless victory said:

Johannes 17:2 (NBG51)

Gij hebt Hem macht over al wat vlees is gegeven, om aan al wat Gij Hem gegeven hebt, eeuwig leven te schenken.

 

9 minutes ago, Flawless victory said:

Johannes 6:37 (NBG51)

Alles wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen, en wie tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.


Ze horen feitelijk bij elkaar. 😍 ❤️💕🥰😇❤️

Edited by Flawless victory
Link to comment
Share on other sites

1 Korintiërs 13:12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben. 13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is liefde.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

Gezegend zijt Gij, HEER onze God, Koning van het Heelal, die ons in leven hebt gebracht en voor ons gezorgd hebt en ons in staat stelde om deze tijd te bereiken.

בָּרוּךְ אַתָּה יהוה אֱלֹהֵינּוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנּוּ וְקִיְֹמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה.

Bron

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...