Jump to content
Bazuinen

Recommended Posts

9 hours ago, Modestus said:

De Heer is de sterkte van hen die Hem vrezen; Hij zal hun Zijn verbond openbaren. Mijn ogen richt ik steeds op de Heer, want Hij bevrijd mijn voet uit de strik.

Fijne en bemoedigende tekst weer. Dank je wel.

  • Thanks 1
  • Amen 1

Voor persoonlijke berichten of inhoudelijke vragen/opmerkingen met betrekking tot wat ik heb geschreven:

 Veritas Illustrat

Link to comment
Share on other sites

Jozua 1:9

Heb Ik het u niet geboden? Wees sterk en moedig, schrik niet en wees niet ontsteld, want de HEERE, uw God, is met u, overal waar u heen gaat.

הֲלוֹא צִוִּיתִיךָ חֲזַק וֶאֱמָץ, אַל-תַּעֲרֹץ וְאַל-תֵּחָת: כִּי עִמְּךָ יהוה אֱלֹהֶיךָ, בְּכֹל אֲשֶׁר תֵּלֵךְ.

Bron

  • Amen 1
Link to comment
Share on other sites

Ik zei: Ik zal tegen mijzelf mijn onrecht aan de Heer belijden; dan zult Gij de boosheid van mijn hart vergeven. Daarover moet iedere gewijde tot U bidden te rechter tijd; dan zal de grote watervloed hem niet overstromen.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Modestus said:

Jozua 24:15

Maar wat mij en mijn huis betreft, wij zullen de HEERE dienen!

וְאָנֹכִי וּבֵיתִי, נַעֲבֹד אֶת-יהוה.

Bron

Een uitspraak van een held. Jozua is dan ook een voorafschaduwing van de Jozua van Nazareth die zijn volk het beloofde land in leidt.

  • Duimpje! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Willempie said:
4 hours ago, Modestus said:

Jozua 24:15

Maar wat mij en mijn huis betreft, wij zullen de HEERE dienen!

וְאָנֹכִי וּבֵיתִי, נַעֲבֹד אֶת-יהוה.

Bron

Een uitspraak van een held. Jozua is dan ook een voorafschaduwing van de Jozua van Nazareth die zijn volk het beloofde land in leidt.

Ja, precies zo is het.

Wat me óók nog treft in deze Schrifttekst, is dat Jozua dat hij het dienen van de HEERE (JHWH!) niet van zijn huisgenoten laat afhangen, maar dat hij z’n plaats als leider en als eerste verantwoordelijke inneemt. Met andere woorden: Jozua dient de HEERE en zijn huis is bij dat dienen vanzelf inbegrepen. Of ze nu zelf dienen of niet (in eigen? Kracht?); Jozua dient en zijn huis plukt daarvan de vruchten.

  • Duimpje! 1
  • Amen 1

Voor persoonlijke berichten of inhoudelijke vragen/opmerkingen met betrekking tot wat ik heb geschreven:

 Veritas Illustrat

Link to comment
Share on other sites

Jeremia 29:11 

Ik immers, Ik ken de gedachten die Ik over u koester, spreekt de HEERE. Het zijn gedachten van vrede en niet van kwaad, namelijk om u toekomst en hoop te geven.

כִּי אָוֹכִי יָדַעְתִּי אֶת-הַמַּחֲשָׁבֹת, אֲשֶׁר אָנֹכִי חֹשְׁב עֲלֵיכֶם נְאֻם-יהוה; מַחְשְׁבוֹת שָׁלוֹם וְלֹא לְרָעָה, לָתֵת לָכֶם אַחֲרִית וְתִקְוָה.

Bron

Link to comment
Share on other sites

De vreemdelingen die zich bij de HEER hebben aangesloten, om Hem te dienen... 

Evenals al degenen die de sabbat onderhouden... 

Hen allen laat ik naar mijn heilige berg komen, en ik schenk hun vreugde... 

Mijn huis zal heten: huis van gebed voor alle volken. 

Zo spreekt God, die het verspreide Israël verzamelt:

'Anderen zal ik verzamelen en toevoegen aan hen die reeds verzameld zijn.' 

Jesaja 56:6-8 (verkort) 

  • Amen 1
Link to comment
Share on other sites

1 Kronieken 29:10-13

 Geloofd zij U, HEERE, God van onze vader Israël, van eeuwigheid tot eeuwigheid! Van U, HEERE, is de grootheid, de macht, de luister, de kracht en de majesteit. Want alles wat in de hemel en op de aarde is, is van U. Van U, HEERE, is het Koninkrijk, en U hebt Zich verheven tot een Hoofd boven alles. Rijkdom en eer komen van voor Uw aangezicht, en U heerst over alles. In Uw hand is kracht en macht, in Uw hand is het om ieder groot te maken en sterk te maken. Nu dan, o onze God, wij loven U en prijzen Uw luisterrijke Naam.

בָּרוּךְ אַתָּה יהוה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אָבִינוּ, מֵעוֹלָם וְעַד-עוֹלָם: לְךָ יהוה הַגְּדֻלָּה וְהַגְּבוּרָה וְהַתִּפְאֶרֶת, וְהַנֵּצַח וְהַהוֹד, כִּי-כֹל, בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶצ: לְךָ יהוה הַמַּמְלָכָה, וְהַמִּתְנַשֵּׂא לְכֹל לְרֹאשׁ: וְהָעֹשֶׁר וְהַכָּבוֹד מִלְּפָנֶיךָ, וְאַתָּה מוֹשֵׁל בַּכֹּל, וּבְיָדְךָ כֹּחַ וּגְּבוּרָה; וּבְיָדְךָ לְגַדֵּל וּלְחַזֵק לַכֹּל: וְעַתַָה אֱלֹהֵינוּ, מוֹדִים אֲנַחְנוּ לָךְ; וּמְהַלְלִים, לְשֵׁם תִּפְאַרְתֶּךָ.

Bron

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...