Jump to content
Bazuinen

Eindtijdnieuws


Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

6 minutes ago, Jahu said:

Ik zie dat u andermaal de term "tientallen" gebruikt, zoals u dat ook deed toen ik u vroeg om dan één tekst te noemen waar staat dat de Heer Jezus Christus niet God was in Zijn dagen in het vlees.

Correct.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Jahu said:

Het valt mij overigens wel op dat u uw commentaar niet van Bijbelplaatsen voorziet

Omdat U de indruk wekt de Bijbel te kennen en ik daar tot nu toe van uitging. ik begin daar inmiddels aan te twijfelen. Leest U de Bijbel wel? En dan helemaal bedoel ik? 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Jahu said:

Maar bovendien, die Bijbelplaatsen die u in gedachten heeft zouden dus ook, of misschien wel juist, over de hemelse tempel kunnen gaan, ipv die met natuurteen gebouwd op de aarde.

Nee. Als dat zo zou zijn, zouden tientallen profetieën geen zin hebben en dus voor niets zijn opgeschreven.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Jahu said:

1Ko 8:27 SV Maar waarlijk, zou God op de aarde wonen? Zie, de hemelen, ja, de hemel der hemelen zouden U niet begrijpen, hoeveel te min dit huis, dat ik gebouwd heb!

Jes 66:1 SV Alzo zegt de HEERE: De hemel is Mijn troon, en de aarde is de voetbank Mijner voeten; waar zou dat huis zijn, dat gijlieden Mij zoudt bouwen, en waar is de plaats Mijner rust?

Volgens uw interpretatie van deze teksten zouden de tabernakel en de tempel dus ook geen zin hebben gehad. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Willempie said:

ik heb U duidelijk verteld waarom.

Voor uzelf is duidelijk waarom u geen antwoord geeft, maar u heeft daarmee de vraagstelling niet verduidelijkt.

8 minutes ago, Willempie said:

Correct.

Toen geen Bijbelse onderbouwing, nu weer niet.

10 minutes ago, Willempie said:

Nee.

U wilt de OT Joodse plichtendienst weer invoeren, zijn dat volgens u de gelovigen?

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Willempie said:

Volgens jouw interpretatie van deze teksten zouden de tabernakel en de tempel dus ook geen zin hebben gehad. 

Ik heb deze dingen niet geschreven maar dat hebben Salomo en Jesaja gedaan. U geeft er een interpretatie aan niet ik.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Jahu said:

Ik heb deze dingen niet geschreven maar dat hebben Salomo en Jesaja gedaan. U geeft er een interpretatie aan niet ik.

Hadden de tabernakel en de tempel zin? Zo ja, wat was dan Gods bedoeling daarmee?

Link to comment
Share on other sites

Just now, Willempie said:

Hadden de tabernakel en de tempel zin? Zo ja, wat was dan Gods bedoeling daarmee?

Ze hadden zin, heel veel zelfs. Het was een vanuit de 'schaduw bedeling' vooruitzien op de ware hemelse tempel, waarvoor het ultieme Offer van de Heer Jezus Christus inmiddels is gebracht. De schaduw-dienst heeft daarmee opgehouden, simpel.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Willempie said:

Het gaat er niet om wat ik wil.

Klopt, dat trek ik ook niet in twijfel. Maar ziet u nu @Willempie dat u met al die korte berichtjes opnieuw geen antwoord heeft gegeven op wat Paulus zegt in Han.17:24.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Jahu said:

Ze hadden zin, heel veel zelfs. Het was een vanuit de 'schaduw bedeling' vooruitzien op de ware hemelse tempel, waarvoor het ultieme Offer van de Heer Jezus Christus inmiddels is gebracht. De schaduw-dienst heeft daarmee opgehouden, simpel.

Zo simpel is het gelukkig niet. Het ging niet alleen maar om een vooruitzien maar ook om diepe hemelse waarheden voor het volk zichtbaar te maken, net zoals de kerkelijke sacramenten dat doen. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Willempie said:

Omdat U de indruk wekt de Bijbel te kennen en ik daar tot nu toe van uitging. ik begin daar inmiddels aan te twijfelen. Leest U de Bijbel wel? En dan helemaal bedoel ik? 

Maakt u zich over mijn Bijbelkennis maar geen zorgen. En met zo'n klein ad hominem berichtje als deze, helpt u de lezers niet echt, sorry.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Willempie said:

Zo simpel is het gelukkig niet. Het ging niet alleen maar om een vooruitzien maar ook om diepe hemelse waarheden voor het volk zichtbaar te maken, net zoals de kerkelijke sacramenten dat doen. 

Ja, ja, diepe hemelse waarheden... Daarom bracht het Judaïsme, en ook de 'Kerk' het er zo goed af. Zeer, zeer grote misstanden in beide, waar de Heer Jezus genoeg over heeft gezegd!

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Jahu said:

Klopt, dat trek ik ook niet in twijfel. Maar ziet u nu @Willempie dat u met al die korte berichtjes opnieuw geen antwoord heeft gegeven op wat Paulus zegt in Han.17:24.

Volgens mij heb ik U daar al duidelijk antwoord op gegeven. Ik zou niet weten hoe ik nog duidelijker zou moeten antwoorden maar ik zal het nochtans proberen. God wilde zijn aanwezigheid te midden van zijn volk duidelijk maken maar Hij is uiteraard niet te vangen binnen een gebouw. De Joden wisten dat heel goed en Paulus dus ook. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Willempie said:

Volgens mij heb ik U daar al duidelijk antwoord op gegeven. Ik zou niet weten hoe ik nog duidelijker zou moeten antwoorden maar ik zal het nochtans proberen. God wilde zijn aanwezigheid te midden van zijn volk duidelijk maken maar Hij is uiteraard niet te vangen binnen een gebouw. De Joden wisten dat heel goed en Paulus dus ook. 

Is het dan niet beter om onze blik naar de hemel te richten en van daaruit Zijn Stad met Tempel te verwachten? I.p.v. stenen op aarde te verzamelen, voor een gebouw dat door God niet bezocht gaat worden, maar enkel zou dienen als verzamelplaats voor ongelovigen.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Jahu said:

Maakt u zich over mijn Bijbelkennis maar geen zorgen. En met zo'n klein ad hominem berichtje als deze, helpt u de lezers niet echt, sorry.

Het is niet zo dat ik me er zorgen over maak maar er zijn soms mensen op fora actief die zich graag als leraar of theoloog profileren en tegelijkertijd de Bijbel nog nooit hebben gelezen. Breuk op Credible is daar een voorbeeld van. "Ik heb het wel geprobeerd maar het is me niet gelukt" schreef hij onlangs. Waarom zou ik U of iemand anders niet mogen bevragen?     

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Jahu said:

Ja, ja, diepe hemelse waarheden... Daarom bracht het Judaïsme, en ook de 'Kerk' het er zo goed af. Zeer, zeer grote misstanden in beide, waar de Heer Jezus genoeg over heeft gezegd!

Ah! Nu begint de aap uit de mouw te komen. Het Judaïsme heeft ons de Bijbel en Jezus gegeven. De kerk heeft die voor ons bewaard. Zonder de kerk zouden we geen kennis hebben van de Bijbel en van Gods verlossingsplan door zijn Zoon Jezus.  

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Willempie said:

Ah! Nu begint de aap uit de mouw te komen. Het Judaïsme heeft ons de Bijbel en Jezus gegeven. De kerk heeft die voor ons bewaard. Zonder de kerk zouden we geen kennis hebben van de Bijbel en van Gods verlossingsplan door zijn Zoon Jezus.  

Dat is waar, amen! Bedankt @Willempie voor uw heldere opmerking! Ik zie dat mijn vrouw de kopjes op tafel heeft gezet, ik wens u nog een fijne dag, en tot een volgend gesprek. Oh trouwens, wat het noemen van Bijbelteksten betreft, niet iedereen interpreteert die op gelijke wijze. Bijvoorbeeld: De Heer Jezus zei: 'de zaligheid is uit de Joden' (Joh.4:22 HSV) Uiteraard is dat waar, het is er helemaal uit!

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Jahu said:

Dat is waar, amen! Bedankt @Willempie voor uw heldere opmerking! Ik zie dat mijn vrouw de kopjes op tafel heeft gezet, ik wens u nog een fijne dag, en tot een volgend gesprek. Oh trouwens, wat het noemen van Bijbelteksten betreft, niet iedereen interpreteert die op gelijke wijze. Bijvoorbeeld: De Heer Jezus zei: 'de zaligheid is uit de Joden' (Joh.4:22 HSV) Uiteraard is dat waar, het is er helemaal uit!

Niemand kan blijvend verborgen houden wat er ten diepste in zijn of haar hart leeft. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Willempie said:

De tempel in Jeruzalem heeft een uiterst belangrijke functie in Gods plan. Dat kun je in de Bijbel lezen. De gelovige Joden beschouwen de tempel als een afschaduwing van het hemelse. Er staan tientallen profetieën in de Bijbel die ons vertellen dat de tempel in Jeruzalem herbouwd gaat worden. Zelfs de afmetingen van die nieuwe tempel worden exact vermeld. 

👍. Zo is dat.  En dat uiteindelijk de antichrist zijn intrekt zal nemen in de tempel doet niets af aan het gegeven dat God Zijn Plan met het Joodse volk voortzet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...