Jump to content
Bazuinen

Eindtijdnieuws


Recommended Posts

On 4/5/2024 at 1:50 PM, Flawless victory said:

👍. Zo is dat.  En dat uiteindelijk de antichrist zijn intrekt zal nemen in de tempel doet niets af aan het gegeven dat God Zijn Plan met het Joodse volk voortzet.

Dag @Flawless victory, Het zal u misschien verbazen maar ik ben niet kerkelijk opgevoed, ik weet van de dingen die u hier noemt niets. Zou u voor mij in het kort willen aangeven wat u bedoelt met 'Gods plan met het Joodse volk'? Is dat plan dan anders dan het voornemen dat Hij heeft met andere volken? En vind u het goed als ik uw uitleg toets aan de Schrift? Alvast bedankt en een fijn weekend!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

5 hours ago, Jahu said:

Dag @Flawless victory, Het zal u misschien verbazen maar ik ben niet kerkelijk opgevoed, ik weet van de dingen die u hier noemt niets. Zou u voor mij in het kort willen aangeven wat u bedoelt met 'Gods plan met het Joodse volk'? Is dat plan dan anders dan het voornemen dat Hij heeft met andere volken? En vind u het goed als ik uw uitleg toets aan de Schrift? Alvast bedankt en een fijn weekend!


Beste Jahu, 
Ik geloof dat er in de eindtijd, tijdens de Grote Verdrukking, met behulp van de twee getuigen 144.000 Joden tot geloof komen in Jezus Christus. De Kerk, het Lichaam van Christus, is dan al opgenomen in de hemelen. Merk op dat ik met “De Kerk” niet een denominatie bedoel en ook geen stenen gebouw. Met “de Kerk” bedoel ik het Mystieke Lichaam van Christus op aarde, dat zijn alle mensen IN wie Jezus leeft.  De twee getuigen en de 144.000 gelovigen uit de Joden zullen dan het Evangelie brengen aan de wereld.

Ik ga over dit (heilige) onderwerp geen enkele discussie aan. Ik ga het ook niet “bewijzen” met teksten. Daar verspil ik geen energie aan.  Die heb ik nodig om elke dag te wandelen met en in Christus.   De meeste mensen die zich tot de Rapture Community rekenen houden zich ook allang niet meer bezig met discussies, zeker niet over dit onderwerp.

Ik wens je van harte Gods rijke zegen toe.

 

Link to comment
Share on other sites

Wie erover wil lezen, hieronder een startpunt.

https://www.zoeklicht.nl/artikelen/openbaring-7-de-144000-en-de-ontelbare-schare-12269

 

Je kunt verder zoeken op Google en op YouTube onder “rapture” en “Harpazo”.  Jaap Dieleman heeft op YouTube een hele video reeks erover opgenomen, getiteld “Het Mysterie van de Opname”.


Hij heeft ook een wat kortere video gemaakt 

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Jahu said:

Dag @Flawless victory, Het zal u misschien verbazen maar ik ben niet kerkelijk opgevoed, ik weet van de dingen die u hier noemt niets. Zou u voor mij in het kort willen aangeven wat u bedoelt met 'Gods plan met het Joodse volk'? Is dat plan dan anders dan het voornemen dat Hij heeft met andere volken? En vind u het goed als ik uw uitleg toets aan de Schrift? Alvast bedankt en een fijn weekend!

Misschien een nieuwe draad waard. "Gods plan met het Joodse volk". Daarover is heel veel in de Bijbel te vinden. God heeft inderdaad een uniek plan met Israël, overigens ten zegen van de andere volkeren.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Willempie said:

Misschien een nieuwe draad waard. "Gods plan met het Joodse volk". Daarover is heel veel in de Bijbel te vinden. God heeft inderdaad een uniek plan met Israël, overigens ten zegen van de andere volkeren.

Ja daar zou ik wel over willen hebben, en vragen stellen.

Link to comment
Share on other sites

On 4/5/2024 at 11:11 AM, Jahu said:

Ze hadden zin, heel veel zelfs. Het was een vanuit de 'schaduw bedeling' vooruitzien op de ware hemelse tempel, waarvoor het ultieme Offer van de Heer Jezus Christus inmiddels is gebracht. De schaduw-dienst heeft daarmee opgehouden, simpel.

Volledig mee eens dat de tempel een voorafschaduwing is van een geestelijke situaite die wij heden kennen, de inwoning van God in de tempel die ons lichaam vertegenwoordigd. Wij zijn de tempel waarin in het oude tekstament van gesproken wordt en de God van het oude testament is de God die daarin woont.

Enerzijds zijn wij een tempel voor de Heilige Geest, tegelijk is de Vader ook in deze tempel en daarnaast behoort ook Christus daar te wonen.

Daarnaast maakt Hebreeën duidelijk dat Christus de vervulling van de offers is die in de wet van Mozes voorgeschgreven werden. Zie: Heb 7:26-27: "Want zo'n Hogepriester (comm: Jezus) hadden wij nodig: heilig, onschuldig, onbesmet, afgescheiden van de zondaars en boven de hemelen verheven. Hij heeft het niet nodig, zoals de hogepriesters, elke dag eerst voor zijn eigen zonden slachtoffers te brengen en pas daarna voor die van het volk. Want dat heeft Hij eens en voor altijd gedaan, toen Hij Zichzelf offerde."

Aan het eind staat dus dat Jezus het offer is dat alle andere offers (van dieren dus) vervangt. Toekomstige preisters zijn dus niet gebonden om zich door middel van enig direnoffer te laten reinigen, want de Heere Jezus is dat offer.

Daarom verwijst de tekst van Num 19 naar de Heere Jezus zelf.

De dienst in de emepel is echter daarmee nog neit opgeheven. De tempel is namelijk het hoofdgebouw van de kerk. De vervanging van de tabernakel, de tent waarin Mozes de Heere ontmoette en van waaruit de wet naar het volk toe onderwezen werd en de priesterdienst geregeld was. De tabernakel is de centrale plaats van de priesterdienst tot onderhoud van de wet en de offers, dat is de gebeden en lofzangen die Israél brengt. Daartoe is dus een gebouw nodig en dat gebouw is de kerk en omdat de Heer vanuit Jeruzalem regeert is de tempel het hoofdgebouw voor alle kerken. De plek dus waar het onderwijs voor de volken gegeven dient te worden.

Zo is de woning voor God de mens en de nieuwe tempel bedoeld om van daaruit door de mens die daartoe gemachtigd is en dat zijn dus de Levitische priesters die door overerving van het vaderlijke vermogen, te onderwijzen uit de schriften en deze uit te werken en te leren aan het volk tot behoorlijk gedrag.

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Flawless victory said:

De video begint vanaf 12 minuut 47

 

 

Ik weet niet of er een cyberattack zal komen, maar er worden wel degelijk voorbereidingen genomen om tot de slacht over te gaan.  Maar die assen worden toch alleen maar gebruikt voor reinigingsrituelen? Waarom legt de film een link met banken edm? 

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Fundamenteel said:

Ik weet niet of er een cyberattack zal komen, maar er worden wel degelijk voorbereidingen genomen om tot de slacht over te gaan.  Maar die assen worden toch alleen maar gebruikt voor reinigingsrituelen? Waarom legt de film een link met banken edm? 


Wat het offer van de rode vaars precies voor plek heeft in het jodendom weet ik niet. Ik heb gelezen dat dit een offer was voor de zonden van het Joodse volk maar op andere plekken las ik weer dat het was voor het reinigen van de priesters.  Wat ik er persoonlijk in zie is het typebeeld van Christus. Zie https://www.debijbelvoorjou.nl/wp-content/uploads/2015/09/Het-offer-van-de-rode-jonge-koe-Num-19-CH-Mackintosh.pdf

Maar een ding staat vast: Israël beschikt over drie rode vaarzen. Het waren er vijf maar er zijn er als ik het goed heb nog drie over. En ik denk niet dat Israël opnieuw jaren gaat wachten om weer een nieuwe vlekkeloze rode vaars te vinden.  Dus dat ze dat offer op korte termijn gaan brengen staat voor mij buiten kijf.  Naar wat ik heb vernomen van video’s gaat het gebeuren op de Olijfberg op privé terrein.  Gewoon op een stapel hout.  Als wat ik vernam klopt dan hebben ze ook al een jonge Cohen die het kan uitvoeren.  Deze mag niet in het ziekenhuis geboren zijn, want in ziekenhuizen sterven mensen en hij mag niet in de buurt van doden zijn geweest. 

Link to comment
Share on other sites

Het gaat allemaal wel heel erg snel nu. Dat betekent ook dat onze verlossing vlakbij is. De Bruidegom komt zijn bruid ophalen! Of zoals Bob Dylan zingt. "Jesus is coming.... to gather His Jewels." We kunnen ons het maar amper voorstellen. Wat zijn we bevoorrecht dat we de Bijbel mogen kennen waarin alles wordt voorzegt. Mensen die het zonder de Bijbel doen hebben geen flauw benul van wat er gaande is.  

Link to comment
Share on other sites

On 3/15/2024 at 11:28 AM, Beer said:

Goed dat we hier over de eindtijd kunnen praten. Die rode vaars moet voldoen aan strenge normen voordat deze geslacht mag worden. Zo mag ze bijvoorbeeld nooit voor arbeid gebruikt zijn. De as wordt ook gebruikt in een reinigingsritueel voor de hele gemeenschap. Numeri 19.

 

On 3/12/2024 at 8:28 PM, Flawless victory said:

We leven in een interessante tijd in het licht van bijbelprofetie. Het is gereed: Israël heeft een gigantisch altaar gebouwd voor het offeren van de rode vaars.  Volgens Bijbelse overlevering moeten Joodse priesters zich wassen met de as van de rode vaars voordat ze hun taken in de tempel kunnen verrichten. Dit betekent dus dat Israël van plan is binnenkort de derde tempel te bouwen.  Een naar mijn mening interessante korte video.

 

Heeft dit onderewerp een relevantie voor het Nederlandse volk?

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Barnabas said:

 

Heeft dit onderewerp een relevantie voor het Nederlandse volk?

Hopelijk niet? Maar we zijn allemaal verbonden aan een systeem dat ons in leven houdt en des duivels is.

On 4/13/2024 at 9:48 PM, Flawless victory said:


Wat het offer van de rode vaars precies voor plek heeft in het jodendom weet ik niet. Ik heb gelezen dat dit een offer was voor de zonden van het Joodse volk maar op andere plekken las ik weer dat het was voor het reinigen van de priesters.  Wat ik er persoonlijk in zie is het typebeeld van Christus. Zie https://www.debijbelvoorjou.nl/wp-content/uploads/2015/09/Het-offer-van-de-rode-jonge-koe-Num-19-CH-Mackintosh.pdf

Maar een ding staat vast: Israël beschikt over drie rode vaarzen. Het waren er vijf maar er zijn er als ik het goed heb nog drie over. En ik denk niet dat Israël opnieuw jaren gaat wachten om weer een nieuwe vlekkeloze rode vaars te vinden.  Dus dat ze dat offer op korte termijn gaan brengen staat voor mij buiten kijf.  Naar wat ik heb vernomen van video’s gaat het gebeuren op de Olijfberg op privé terrein.  Gewoon op een stapel hout.  Als wat ik vernam klopt dan hebben ze ook al een jonge Cohen die het kan uitvoeren.  Deze mag niet in het ziekenhuis geboren zijn, want in ziekenhuizen sterven mensen en hij mag niet in de buurt van doden zijn geweest. 

Maar de youtube beweerde dat het invloed zou hebben op het bankensysteem? Ik ben daar wel benieuwd naar 🙂

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Willempie said:

Het gaat allemaal wel heel erg snel nu. Dat betekent ook dat onze verlossing vlakbij is. De Bruidegom komt zijn bruid ophalen! Of zoals Bob Dylan zingt. "Jesus is coming.... to gather His Jewels." We kunnen ons het maar amper voorstellen. Wat zijn we bevoorrecht dat we de Bijbel mogen kennen waarin alles wordt voorzegt. Mensen die het zonder de Bijbel doen hebben geen flauw benul van wat er gaande is.  

En dan is den bodemloze put nog niet geopend...

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

On 4/16/2024 at 11:21 AM, Fundamenteel said:

Hopelijk niet? Maar we zijn allemaal verbonden aan een systeem dat ons in leven houdt en des duivels is.

Wat heeft de lezer (in Nederland en België) er dan aan? Bovendien hebben wij alleen iets aan het wereldse systeem omdat dat gevoed wordt vanuit het goede en dat is God.

Link to comment
Share on other sites

On 3/12/2024 at 8:28 PM, Flawless victory said:

We leven in een interessante tijd in het licht van bijbelprofetie. Het is gereed: Israël heeft een gigantisch altaar gebouwd voor het offeren van de rode vaars.  Volgens Bijbelse overlevering moeten Joodse priesters zich wassen met de as van de rode vaars voordat ze hun taken in de tempel kunnen verrichten. Dit betekent dus dat Israël van plan is binnenkort de derde tempel te bouwen.  Een naar mijn mening interessante korte video.

 

De priesterwijding wordt beschreven in Exodus 29 waarbij geen sprake is van een rode koe maar van een stier waarbij de wijding een eeuwige wijding betreft voor Aáron en zijn zonen.

Link to comment
Share on other sites

On 3/15/2024 at 11:28 AM, Beer said:

Goed dat we hier over de eindtijd kunnen praten. Die rode vaars moet voldoen aan strenge normen voordat deze geslacht mag worden. Zo mag ze bijvoorbeeld nooit voor arbeid gebruikt zijn. De as wordt ook gebruikt in een reinigingsritueel voor de hele gemeenschap. Numeri 19.

Van Mozes tot de tweede tempel zijn er maar 9 rode vaarzen geofferd voor de tempel Als men opnieuw zou offeren voor de tempelpriesters, staan we dichterbij de derde tempel dan we denken. Ik blijf het vreemd vinden dat zulke rituelen daaraan bijdragen.

Numeri 19 spreekt inderdaad over een rode koe, maar deze wordt alleen gebruikt om de priester Eleazar rte reinigen en dat is ter inleiding voor het algemene gebruik van de as van de koe, reiniging ten behoeve van hen die met overledenen in aanraking geweest zijn. Er wordt niets gezegd over ene algemene priesterwijding, deze heeft al plaats gevonden met de wijding van Aáron en zijn zonen, mbv een stier en tot een eeuwige wijding. Een nieuwe wijding is dus niet nodig. Men dient alleen te weten wie het nageslacht van Aáron en zijn  zonen zijn.

Maar Numeri 19 gaat wel over Jezus en wel over zijn leidiens weg en sterven.

Numeri 19:1-22, commentaar cursief:
1De HEERE sprak tot Mozes en tot Aäron:
2Dit is de wetsverordening die de HEERE geboden heeft: Spreek tot de Israëlieten en zeg dat zij een rode koe zonder enig gebrek bij u moeten brengen, waaraan geen onvolkomenheid is, waarop nog geen juk gekomen is.
Jezus is de rode koe zonder gebrek omdat Jezus niet ziek werd en zonder zonde bleef, hij was zonder vlek of rimpel. Hij was degene die het goede en zachte juk van de Vader op zich genomen heeft en het juk van de wereld verworpen heeft. 
3U moet die aan de priester Eleazar geven, en men moet haar buiten brengen, tot buiten het kamp, en haar voor zijn ogen slachten.
Jezus werd naar buiten geleid (Markus 15:20), naar Golgotha buiten Jeruzalem waar hij terechtgesteld werd. Daarbij waren ook overpriesters (Matt 27:41). Jezus zelf was hogepriester (Heb 5:10) en daarom staat in Numeri dat Eleazar, die geen hogepriester was, toe moest kijken. Hij vertegenwoordigt de overpriesters die erbij waren.
4En de priester Eleazar moet met zijn vinger een deel van haar bloed nemen, en hij moet een deel van haar bloed zeven keer in de richting van de voorkant van de tent van ontmoeting sprenkelen.
Josef van Arimathea heeft Jezus van het kruis gehaald, mogelijk heeft hij daarbij met zijn vingers zijn bloed aangeraakt, dat zou verwijzen naar Eleazar in Numeri. 
5Men moet de koe voor zijn ogen verbranden. Haar huid, haar vlees en haar bloed, met haar mest, moet men verbranden.
Het verbranden van de koe vertegenwoordigd het werk van Jezus aan het kruis, hij verbrandde zichzelf als het ware tot as voordat hij stierf. Zoals Jezus lust had de wil van de Vader te doen en dat met grote ijver deed. Ook aan het kruis. Verg. Joh 2:7.
6De priester moet cederhout, hysop en karmozijn nemen, en moet dat midden in de brandende koe werpen.
Jezus dronk zure wijn die middels hysop aan hem aangeboden werd (Joh 19:19-22).
7Dan moet de priester zijn kleding wassen, en zijn lichaam met water wassen, en daarna het kamp in gaan, en de priester is tot de avond onrein.

8Ook hij die haar verbrand heeft, moet zijn kleren met water wassen en zijn lichaam met water wassen, en hij is tot de avond onrein.
De soldaten werden door Jezus vergeven, zij werden gereinigd door Jezus.
9En iemand die rein is, moet de as van de koe verzamelen en buiten het kamp op een reine plaats wegleggen. Die as is voor de gemeenschap van de Israëlieten om te bewaren, bestemd voor reinigingswater. Het is een middel tot ontzondiging.
Jozef van Arimathea nam het lichaam van Jezus (de verbrandde koe) en bracht het naar een nieuw (nog niet eerder gebruikt) graf (Joh 19:38-42). Jozef was rein omdat het bloed van Jezus reinigt van alle zonden en daarbij was hij gelovig. Nicodemus was ook daarbij, hij was ook rein door het geloof in God. Jezus werd in het graf bewaard en Hij is het enige echte middel tot ontzondiging. Bestemd voor Israëlieten, dat is iedereen die Christus aanneemt (Verg. Rom 2:25-29).
10Hij die de as van de koe verzameld heeft, moet zijn kleren wassen, en hij is tot de avond onrein. Dit is voor de Israëlieten, en voor de vreemdeling die in hun midden verblijft, tot een eeuwige verordening.
Vervolgens gaat het om het reinigen van hen die met de dood  (een dode etc.) in aanraking zijn geweest.
11Wie een dode, welk dood lichaam van een mens ook, aanraakt, die is zeven dagen onrein.
12Op de derde dag moet hij zichzelf met water ontzondigen, dan is hij op de zevende dag rein. Als hij zich echter op de derde dag niet ontzondigt, is hij op de zevende dag niet rein.
Op de derde dag werd Jezus uit de doden opgwekt en verscheen aan zijn discipelen.
13Ieder die een dode, het dode lichaam van een mens die gestorven is, aanraakt, en zich niet ontzondigd heeft, die verontreinigt de tabernakel van de HEERE. Daarom moet die persoon uit Israël uitgeroeid worden. Omdat het reinigingswater niet op hem gesprenkeld is, is hij onrein en zijn onreinheid is nog in hem.
14Dit is de wet die geldt wanneer een mens in een tent gestorven is: ieder die deze tent in gaat en ieder die in deze tent aanwezig is, is zeven dagen onrein.
15Ook elk open vat, waaraan geen bedekking met een koord is vastgemaakt, is onrein.
16En ieder die in het open veld iemand die door het zwaard gevallen is, een dode, de beenderen van een mens of een graf aanraakt, is zeven dagen onrein.
17Voor zo'n onreine moet men wat van de as van het dier dat voor de ontzondiging verbrand is, nemen, en daarop in een vat bronwater.
18En iemand die rein is, moet hysop nemen en die in dat water dopen, en dat moet hij op de tent sprenkelen, en op al de voorwerpen, en op de personen die daar aanwezig waren, ook op hem die de beenderen, de vermoorde, de dode of het graf aangeraakt heeft.
19Degene die rein is, moet degene die onrein is, op de derde dag en op de zevende dag besprenkelen, en op de zevende dag moet hij hem ontzondigen. Dan moet hij zijn kleren wassen en zich met water wassen en is hij 's avonds rein.
20Wie daarentegen onrein is en zich niet ontzondigt, die persoon moet uit het midden van de gemeente uitgeroeid worden, want hij heeft het heiligdom van de HEERE verontreinigd, het reinigingswater is niet op hem gesprenkeld: hij is onrein.
21Het is voor hen een eeuwige verordening. Hij die het reinigingswater sprenkelt, moet zijn kleren wassen. Ook hij die het reinigingswater aanraakt, is tot de avond onrein.
22Ja, alles wat een onreine aanraakt, is onrein. Ook de persoon die dat aanraakt, is tot de avond onrein.

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Barnabas said:

Wat heeft de lezer (in Nederland en België) er dan aan? Bovendien hebben wij alleen iets aan het wereldse systeem omdat dat gevoed wordt vanuit het goede en dat is God.

Het is uniek omdat er nog maar een handjevol rode vaarzen over de hele geschiedenis geofferd zijn. Ze moeten voldoen aan specifieke eisen, wat het zeldzaam maakt. Voor de eerste en tweede tempel werden ook rode vaarzen geofferd, wat dan een sterke indicatie kan zijn dat de derde tempel dichtbij is? Vraagteken. Wat ons dan allen aangaat omdat dit de komst van de antichrist inluidt.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Fundamenteel said:

Het is uniek omdat er nog maar een handjevol rode vaarzen over de hele geschiedenis geofferd zijn. Ze moeten voldoen aan specifieke eisen, wat het zeldzaam maakt. Voor de eerste en tweede tempel werden ook rode vaarzen geofferd, wat dan een sterke indicatie kan zijn dat de derde tempel dichtbij is? Vraagteken. Wat ons dan allen aangaat omdat dit de komst van de antichrist inluidt.

Ja zo is dat. Maar bovenal is het interessant omdat de tekenen erop wijzen dat de Wederkomst van onze Heer Jezus Christus voor de deur staat. 

Link to comment
Share on other sites

On 4/16/2024 at 11:21 AM, Fundamenteel said:

Hopelijk niet? Maar we zijn allemaal verbonden aan een systeem dat ons in leven houdt en des duivels is.

Maar de youtube beweerde dat het invloed zou hebben op het bankensysteem? Ik ben daar wel benieuwd naar 🙂

Dat stukje begreep ik ook niet. Maar vandaag stuurde een goede vriend onderstaande. Het IMF waarschuwt voor omvallende banken.

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Flawless victory said:

Dat stukje begreep ik ook niet. Maar vandaag stuurde een goede vriend onderstaande. Het IMF waarschuwt voor omvallende banken.

 

Zal wat worden als grootmachten zoals Amazon onze munteenheid zouden overnemen.

Romans 3:4 ...let God be true, but every man a liar; ...

Link to comment
Share on other sites

Het boek Openbaring werd geschreven door een Christen, en het is geadresseerd aan Christenen, namelijk aan hen die in de Gemeenten van Christus zijn.

'.. hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek, en zend het aan de zeven Gemeenten..' (Op.1:11)

De Heer Jezus Christus geeft duidelijk aan dat dit laatste Bijbelboek helemaal niet is bedoeld voor ongelovig Israël, maar voor dat deel van Israël dat wel in Hem heeft geloofd.

Daarmee is dit boek dus niet alleen voor gelovigen die uit het judaïsme werden gehaald, maar even goed voor gelovigen uit de heidenen gehaald en die zich net als zij tot Christus hebben bekeerd en geliefde leden van Zijn Gemeente werden.

Want in de Gemeente van Christus Jezus bestaat geen onderscheid, noch van Jood noch van Griek, maar of zij de Geest van Christus hebben. (Rom.8:9)

En omdat de Heer Jezus uitdrukkelijk zegt dat alles wat Johannes ziet is bedoeld voor Zijn Gemeente, worden ook de engelen der Gemeenten daarmee aangespoord. (Op.2:1,8,12,18 en 3:1,7,14)

Christenen zijn door het bloed van het Lam Gods gerechtvaardigd en daarom worden deze mensen vergezeld en geholpen door de heilige engelen Gods. En zoals de Christenen in Gods Gemeenten bij elkaar komen, wordt er in de hemel een groot leger aan goede engelen gevormd.

Deze engelen staan onder leiding van de engelen der Gemeenten, en die staan op hun beurt onder leiding van de ‘legervorst’, de engel van de Heer Jezus Christus.    Openbaring begint met:

"De openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, om Zijn dienstknechten te tonen de dingen, die haast geschieden moeten; en die Hij door Zijn engel gezonden, en Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven heeft." (Op.1:1)

Als ik dan de uitspraak van @Willempie lees:

[God zelf zal Israël beschermen en helpen hun vijanden te verslaan. Met de machtige aartsengel Michaël, die de taak heeft gekregen Israël te helpen, kun je beter geen ruzie krijgen.]

Dan heeft hij de profetieën uit het Oude Testament niet begrepen, want reeds daar wordt beschreven dat het ongelovige Israël niet meer op de steun van God hoeft te rekenen!

Hosea 3:4

"Want de kinderen Israëls zullen vele dagen blijven zitten, zonder koning, en zonder vorst, en zonder offer, en zonder opgericht beeld, en zonder efod en terafim."

Aan de 'koning' op aarde is de 'vorst' in de hemel verbonden. Het volk dat haar Koning kwijt is, verliest ook Zijn vorst in de hemel!

Koning Jezus Christus zal daarom Zijn koningschap door middel van Zijn Gemeente op aarde laten gelden (Ef.3:10), en de engel Michaël is Zijn 'vorst' in de hemel die met een legermacht aan engelen de Gemeente van de Heer Jezus terzijde staat in haar strijd tegen draak. (Op.12:7)

Van deze ontwikkelingen in het laatste hoofdstuk van de Openbaring wordt niet getuigt dat die voor een ongelovig volk bestemd zijn, maar de Heer Jezus zegt:

'Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten.' (Op.22:16)

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Fundamenteel said:

Zal wat worden als grootmachten zoals Amazon onze munteenheid zouden overnemen.

Dat is het excuus , beter gezegd het alibi, dat ze gebruiken om een  digitale munt in te voeren. Ze (overheden) zijn al veel verder dan de meeste mensen denken. Een paar weken geleden heb ik een nieuwe identiteitskaart laten maken want mijn oude zou binnenkort verlopen zijn.  In de nieuwe identiteitskaart zit een chip. Vijf dagen na het ophalen van de nieuwe identiteitskaart kreeg ik een brief thuisgestuurd waarin stond vermeld dat de ID-kaart een inlogfunctie heeft die je kunt activeren. Om de inlogfunctie te activeren moet je de pincode die in de brief staat invoeren op de “mijndigid”-website.  En daarna moet je zelf een nieuwe pincode verzinnen en opslaan.  Je krijgt bij de brief ook een tweede code erbij waarmee je de inlogfunctie uit kunt zetten.

Je hoeft de inlogfunctie nog niet te activeren, maar het gaat wel op den duur verplicht worden om in te loggen met je identiteitskaart (chip scannen en pincode invoeren) bij zorgverleners, verzekeringen en overheidswebsites.   Ik heb hem niet geactiveerd maar als je het niet activeert moet je wel de brief met de pincode bewaren want wanneer het verplicht wordt kun je het dan alsnog activeren.  Als je de codes niet meer hebt dan zul je, wanneer het verplicht wordt, een hele nieuwe identiteitskaart moeten aanvragen.

Het is gemakkelijk voorstelbaar dat men op den duur de ID-kaart met pincode wellicht zelfs nodig heeft om het internet op te gaan (toegang tot de browser). 


“Hoe werkt het?

Nederlandse identiteitskaarten die zijn afgegeven vanaf 4 januari 2021 hebben een nieuwe chip. Deze chip bevat een inlogfunctie. Tijdens het inloggen scant de DigiD app met behulp van de NFC-lezer op een telefoon of tablet de gegevens van de chip op de identiteitskaart. DigiD controleert zo of het document van diegene is die wil inloggen en of het document geldig is. Er worden geen gegevens opgeslagen. Daarnaast voert de gebruiker in de app een persoonlijke pincode in die bij zijn identiteitskaart hoort.

Gebruikers die geen mobiel apparaat hebben met NFC-lezer, kunnen hun identiteitskaart ook scannen via een NFC-kaartlezer die verbonden is met een computer. Dan moet de gebruiker de DigiD app installeren op zijn computer. De DigiD app voor op de computer is beschikbaar voor Windows (10) en MacOS (vanaf 10.15).”

https://www.logius.nl/actueel/vanaf-nu-ook-inloggen-met-identiteitskaart-digid-app#:~:text=Hoe werkt het%3F,de chip op de identiteitskaart.

 

.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...