Jump to content
Bazuinen

Gods plan met het Joodse volk


Recommended Posts

1 minute ago, Willempie said:

U houdt ervan om geïsoleerde Bijbelteksten te citeren om uw "gelijk" te halen en eist van anderen datzelfde te doen. Zelf heb ik helemaal niet de behoefte om gelijk te hebben of te krijgen. Ik lees gewoon de Bijbel en neem die serieus. Zo blijf ik leren. Ik heb nooit gelijk. Gods woord heeft gelijk. Ik was slechts zo naïef om uw vraag te proberen te beantwoorden maar al heel snel bleek het helemaal geen vraag te zijn. Ik heb me dus door U laten misleiden. Als wat inmiddels alreeds is aangehaald, van Paulus, Jesaja en Jeremia, U niet genoeg is, dan zal niets voor U genoeg zijn, Dan zullen honderd Bijbelteksten voor U ook niet genoeg zijn. 

   

U heeft inderdaad geen gelijk aangaande een 'ongelovig' volk dat de Heer Jezus Christus verwerpt, dat ziet u goed. Dat u mijn citaten van de apostel Paulus aangaande het ware Israël niet kunt weerleggen is navenant, dat kan namelijk niemand die het ongelovige en onwillige deel van het oude bondsvolk blijft aanhangen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Willempie said:

U gebruikt een stroman. U schept een onjuist beeld om dat vervolgens te gaan bestrijden. De Bijbel leert niet dat er twee verschillende wegen tot Gods verlossing zijn en dat wordt ook helemaal niet beweerd. De Bijbel leert dat dat "ongelovige volk" de ware Messias zal aannemen. Dat is niet omdat ze zo goed zijn maar dat is vanwege Gods liefde, trouw en genade. En dat is tot heil van alle andere volken. 

 

Amen. Israël is en blijft Gods oogappel.  Alle beloften aan hen gedaan zullen worden vervuld. Zowel het Oude als het Nieuwe Testament zijn voor hen bedoeld.

Voor een goed overzichtsdocument zie: https://www.petachtikvah.org/wp-content/uploads/2019/04/Gods-Masterplan-7-sleutelteksten.pdf

 

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Flawless victory said:

Amen. Israël is en blijft Gods oogappel.  Alle beloften aan hen gedaan zullen worden vervuld. Zowel het Oude als het Nieuwe Testament zijn voor hen bedoeld.

Voor een goed overzichtsdocument zie: https://www.petachtikvah.org/wp-content/uploads/2019/04/Gods-Masterplan-7-sleutelteksten.pdf

 

Bedankt voor de link @Flawless victory. Leuk om al die bekende Bijbelteksten nog eens na te lezen. Vooral sleutel 6 geeft goed weer wat ik bedoel.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Willempie said:

U houdt ervan om geïsoleerde Bijbelteksten te citeren om uw "gelijk" te halen en eist van anderen datzelfde te doen. Zelf heb ik helemaal niet de behoefte om gelijk te hebben of te krijgen. Ik lees gewoon de Bijbel en neem die serieus. Zo blijf ik leren. Ik heb nooit gelijk. Gods woord heeft gelijk. Ik was slechts zo naïef om uw vraag te proberen te beantwoorden maar al heel snel bleek het helemaal geen vraag te zijn. Ik heb me dus door U laten misleiden. Als wat inmiddels alreeds is aangehaald, van Paulus, Jesaja en Jeremia, U niet genoeg is, dan zal niets voor U genoeg zijn, Dan zullen honderd Bijbelteksten voor U ook niet genoeg zijn. 

   

Na enkele dagen deze draad nog eens terug te lezen, ben ik over dit onderwerp nog objectiever geworden dan ik al was. Dan valt mij het volgende op aan uw reactie:

“U houdt ervan om geïsoleerde Bijbelteksten te citeren om uw "gelijk" te halen en eist van anderen datzelfde te doen.”

Br. Willempie, het is menselijk gesproken beslist onmogelijk om Bijbelteksten geheel te “isoleren”. Dat kunt u niet en dat kan ik ook niet, er is altijd een verband een bredere context waarmee onze argumentatie geconfronteerd wordt en waaraan zij moet voldoen. Het is dus niet een kwestie van “gelijk halen”, maar van het aantonen van feiten, en dan bedoel ik niet die uit uw privé-archief. Want alleen de Bijbel zelf heeft waarde en bevat feiten die het waard zijn om onze visie en ons geloof daarop te bouwen. 

"Zelf heb ik helemaal niet de behoefte om gelijk te hebben of te krijgen."

Verstandig, dat zit er in uw geval ook helemaal niet in, want uw vertrekpunt is onjuist! Dat is ook de achterliggende reden waarom u met mij niet tot in detail op de Romeinen- en de Galaten-brief wilt ingaan. U was dus behoorlijk voorbarig toen u dacht dat uw on-Bijbelse interpretatie van Gods beloften voor een ongelovig “volk Israël”, voor de lezers wel afdoende zou zijn. Dat is het niet, en dat mag het ook nooit zijn, daar is Gods Woord te kostbaar voor.

"Ik lees gewoon de Bijbel en neem die serieus."

Wie probeert u nu eigenlijk voor het lapje te houden? Ik heb toegelicht en gevraagd of u op Romeinen 9:6 wilt ingaan, maar dat doet u niet. Daar zet ik dan nog Romeinen 2:28 en v29 bij, alsmede Galaten 3:16, 26, 28-29 en Galaten 4:5, en v25.

"Zo blijf ik leren. Ik heb nooit gelijk. Gods woord heeft gelijk."

Amen. Gods Woord heeft gelijk, maar dat was dus ook al zo in de tijd van Paulus. Als u echt van deze apostel van de Heer Jezus zou willen leren, dan zou u zijn exegese aannemen en alleen mensen die in Christus Jezus zijn ‘Joden’ noemen. 

"Ik was slechts zo naïef om uw vraag te proberen te beantwoorden maar al heel snel bleek het helemaal geen vraag te zijn. Ik heb me dus door U laten misleiden."

Een klein inhoudsloos aanloopje, met als conclusie dat u mij een misleider noemt. Niet ingegaan op de gevraagde Bijbelteksten benadert u mij nu ad hominem, maar ik neem het u niet kwalijk, u mag alsnog inhoudelijk reageren. 

"Als wat inmiddels alreeds is aangehaald, van Paulus, Jesaja en Jeremia, U niet genoeg is, dan zal niets voor U genoeg zijn, Dan zullen honderd Bijbelteksten voor U ook niet genoeg zijn.”

Was u het, of was ik het, die alle Bijbelverzen heeft vermeld? En heeft u Paulus veelvuldig geciteerd of was ik dat? Maar het lijkt er inderdaad op dat sommige mensen aan één Bijbelvers voldoende hebben om in God te geloven, daar waar anderen met alle woorden uit de Bijbel niet geholpen willen worden.

Johannes maakt duidelijk dat veel van zijn volksgenoten stug ongelovig bleven, zelfs toen het Woord Gods de Heer Jezus Christus Zelf in hun midden was. (Joh.1:11)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...